با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آیین افتتاحیه سومین جشنواره استانی موسیقی مقامی تارآوا در شیروان برگزار شد

شیروان (پانا)- آیین افتتاحیه سومین جشنواره استانی موسیقی مقامی تارآوا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی، پیشکسوتان و علاقمندان به این هنر در شیروان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه سومین جشنواره استانی موسیقی مقامی تارآوا در شیروان برگزار شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: در این جشنواره میهمان نغمات و سازهای زیبای هنرمندان اصیل این استان و شهرستان بودیم و انشاالله در سال‌های آینده نیز با شکوه بیشتری برگزار و شاهد شکوفایی هنر موسیقی مقامی در این خطه از سرزمین هنرپرور باشیم.

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه نگاه متعالی نظام اسلامی به فرهنگ و هنر، یک نگاه اصیل است، افزود: اهل فرهنگ و هنر و هنرمندان نخبه و خردمند، پیشتاز تحولات در جامعه هستند و با عشق و محبت به خداوند متعال، مروج عاطفه و مودت بوده و عشق و علاقه مردم را به زبان هنر بیان می کنند و همچنین اهالی بسیار خوب این استان و شهرستان هم علاقه زیادی به موسیقی دارند.

وی با طرح این سؤال که چرا این هنر مورد علاقه مردم است و هنرمندان مورد تجلیل قرار می گیرند؟ اظهار داشت: چون هنرمندان با ارائه این هنر، زیبایی ها و جلوه های کم نظیر و فرهنگی آن را به رخ می کشند و ما دولت صادق الوعد هستیم و وظیفه ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پاسداشت هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی منطقه است و لذا برای اعتلای حوزه های فرهنگ و هنر در همه بخش های آن در سطح کشور، متناسب با ظرفیت ها و استعدادها برنامه ریزی داریم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

اسماعیلی در پایان گفت: با توکل بر خدا، سال ۱۴۰۲ کام مردم ایران همیشه شیرین، دل ها پر امید و سالی پر از موفقیت برای زنان و مردان خراسان شمالی و شهرستان شیروان باشد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: موسیقی یکی از نیازهای بشری است و لطافت و ظرافتی که در این هنر وجود دارد باعث نشاط در جامعه و بالا رفتن راندمان کاری می شود و انشاالله برگزاری این جشنواره نیز منشأ تحولات زیادی در این استان خواهد شد.

محمد رضا حسین نژاد افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک، ساخت و تکمیل پروژه های مجتمع بزرگ فرهنگی هنری، کتابخانه موزه استان و همچنین پردیس سینمایی شهرستان شیروان را به اتمام برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر این هنرمندان مورد ارج قرار بگیرند، قطعاً جوانان ما به سمت موسیقی‌هایی خواهند رفت که با فطرت و موسیقی اصیل منافات نداشته و کمک به فرهنگ این منطقه نیز خواهد شد.

علی جدی؛ با بیان اینکه شهرستان شیروان آمادگی و ظرفیت برگزاری جشنواره موسیقی مقامی کشوری را دارد افزود: از مجموع 8 هنرمند دارای درجه یک هنری و 1 هنرمند درجه دو هنری در استان، شش هنرمند متعلق به شهرستان شیروان است و برگزاری جشنواره موسیقی مقامی یکی از مواردی بود که خیلی دوست داشتیم در این شهرستان برگزار شود و از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می شود تا دبیرخانه دائمی این جشنواره را به نام شهرستان شیروان ثبت نمایند تا ان شاءالله برگزاری این جشنواره باعث خیر و برکت برای اهالی این استان باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آسیب های فراوانی در ایام کرونا به هنرمندان وارد شد، خواستار حمایت های معنوی و مالی از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آنان شد و اظهار کرد: هنرمندان در ایام کرونا آسیب های بسیار زیادی دیدند و باید یک هدیه ای برای آنان در نظر گرفته شود و خبرنگاران هم مظلوم هستند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هوای خبرنگاران را نیز داشته باشد.

نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت برای تکمیل پروژه در حال ساخت پردیس سینمایی شهرستان شیروان با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری شیروان شد و گفت: تکمیل این پروژه به حضور جوانان در صحنه های فرهنگی بسیار کمک می کند.

جدی در پایان از تلاش های همه دست اندرکاران به ویژه دکتر محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی و ابراهیم عباسپور رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان بابت برگزاری جشنواره استانی موسیقی مقامی تارآوا در این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

رونمایی از پوستر جشنواره، تجلیل از پیشکسوتان و اساتید موسیقی مقامی خراسان شمالی: خانواده زنده یاد سهراب محمدی، حسین ولی نژاد، روشن گل افروز، خان محمد آدینه پور، شیرویه مقدم، حسین عزیزی پور، محمد رحیم آدینه پور، آنا مراد رستگاری، جعفر رحمانی، حسین خنیاگر، مهدی گوهری، مهدی رستمی، خسرو حداد، حسین سلامتی، سیاوش رهرو، محمدرضا شاهمرادی، زرندی، حبیب الله حدادیان، فرامرز رستمی، اسلامی، نایب علی صحرا روشن، عیسی قلی پور و اجرای موسیقی تکنوازی و همنوازی توسط جمعی از هنرمندان موسیقی مقامی خراسان شمالی از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار