مدیر آموزش و پرورش ملارد:

همکاری مشاوران و انجمن اولیا و مربیان برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان ضروری است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در کمیته هدایت تحصیلی با حضور مشاوران مدارس، بر لزوم تعامل مشاوران و انجمن اولیاءو مربیان در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری مشاوران و انجمن اولیا و مربیان برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان ضروری است

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در نشست کمیته هدایت تحصیلی بیان کرد: ما با انواع و اقسام آسیب‌ها، چالش‌ها و معضلات اجتماعی مواجه هستیم. طی بررسی اجمالی که صورت گرفته است، به این نتیجه می‌توان رسید که بخشی از این آسیب، از همان ابتدای مهرماه، مدارس را درگیر معضل و نا‌آرامی کرد و در بین دانش‌آموزان دختر به ویژه متوسطه دوم بیشتر اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: خودکشی‌هایی که متاسفانه نسبت به سال‌های قبل رو به افزایش بوده است. بحث خشونت در مدارس و در واقع پرخاشگری‌هایی که دانش‌آموزان و اولیاء انجام می‌دادند و این‌ها همه موضوعاتی است که مشاور‌های ما باید روی آنها کار کنند و به دنبال ارائه راهکار مناسب باشند و این بسیار نکته مهمی است.

تیموری‌راد افزود: در فرایند تربیتی، امر بسیار مهم این است که والدین اگر در کانون خانواده حرمتشان شکسته شود، آن فرزند در معادلات تربیتی معلوم نیست چگونه تربیت خواهد شد تا بتواند روی سعادت را ببیند. مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان است و اگر حرمت معلم و مدیر مدرسه شکسته شود و به آنها اهانتی شود، از جهت تربیتی یک بنای بسیار بد در تربیت دانش‌آموز گذاشته خواهد شد و از این جهت باز هم دوباره، آسیب‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول تشریح کرد: در مقاطع متوسطه اول و دوم، کار برای تعامل با انجمن و مشارکت و دخالت دادن این گروه در مدارس، بسیار مفید و کار‌آمد است و ما باید در این مورد بسیار دقیق برنامه‌ریزی کنیم، در مقطع ابتدایی این مسئله زیاد حاد نیست، اما دارای تعامل هستند ولی در مقطع متوسطه دانش‌آموزان رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند و رغبت اولیاء کاهش می‌یابد و اگر اولیاء هم به مدرسه بروند، به قصد خشونت و جدل می روند. شاید درصد رخداد این مورد کم باشد اما به نظر می‌آید حوزه پیشگیری باید راهکاری مبنی بر اینکه چگونه می‌توان ظرفیت اولیا را به نفع مدارس مصادره کرد ارائه کند.

وی در مورد موضوع مسمومیت در مدارس تصریح کرد: بخش عمده این مسئله بر اثر اولیا و نگرانی آنان بر رفتار فرزندانشان است که فضا را برای دانش‌آموزان متشنج می‌کنند، اما واضح است که آنها نگران فرزندان خود هستند. اولیاء نقش مهمی در این مسئله دارند و ما قطعاً بعد از عید چالش‌های زیادی را پست سر خواهیم گذاشت، متاسفانه تعطیلی مدارس به افزایش این مشکلات دامن زده است و اگر مدارس تعطیل نشوند و آموزش حضوری تداوم پیدا کند این آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

دانش‌آموز خبرنگار: نیلوفر شاه آبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار