دبیر ادبیات فارسی آموزش و پرورش ملارد:
استفاده از روشهای فناورانه و نوین تربیتی، راهی برای آشنایی بیشتر دانشآموزان با زبان پارسی است
ملارد (پانا) - دبیر ادبیات مدرسه عطیه۲، در مورد راههای آشنایی دانشآموزان با ادبیات کهن پارسی بیان کرد با تسلط بر آموزشهای فناورانه و استفاده از روشهای نوین تربیتی میتوان دانشآموزان را با ادبیات غنی و کهن پارسی آشنا کرد.
فاطمه رستمینسب، دبیر ادبیات آموزشگاه عطیه۲ در گفتوگو با پانا، بیان کرد: « با یادگیری عمیق زبان ادبیات پارسی، میتوان با ادبیات کهن این سرزمین آشنا شد و گامی در این عرصه پرپیچ و خم آموزش ادبیات پارسی به دانشآموزان گذاشت، یادگیری زبان پارسی برای دانشآموزان باعث آشنایی بهتر آنها با مفاهیم سخت و دشوار زبان پارسی می شود.»
این دبیر ادبیات اضافه کرد: «ادبیات پارسی ریشه در تاریخ کهن ایران دارد و از گذشتگان برای ما به جای مانده است؛ زبان فارسی، آداب و رسوم قبایل مختلف و فرهنگ ایران، را نشان میدهد، این سرزمین قدمتی دیرینه دارد که سختیها و مشکلات زیادی بر خود دیده است و اما با وجود سختی، فرهنگ خود را نگه داشته است.»
وی اظهار کرد: «کتابهای نفیسی که از گذشتگان برای ما باقی مانده است، جزو همان فرهنگها هستند، مثنوی معنوی مولانا و شاهنامه فردوسی مثالهایی از این فرهنگهای باقی مانده هستند.»
وی در ادامه به شاعران این عرصه و علاقه شخصی خود اشاره کرد و گفت: «شاعران بسیاری در ایران مانند پدر شعر فارسی، رودکی ، فردوسی ، مولانا برای آبادانی این فرهنگ تلاش کردند، من هم مانند هر انسان دیگری علاقه بسیاری به فرهنگ، آداب و رسوم و ادبیات کشورم ایران دارم و بخاطر این علاقه پا به این رشته گذاشته و رشته ادبیات را برای آشنایی بهتر با فرهنگ و ادب ایران انتخاب کردم.»
دبیر ادبیات آموزشگاه عطیه۲ به مسئله یادگیری ادبیات اشاره کرد و ادامه داد: «یادگیری زبان فارسی و از جمله حکایات، معنیها و شناخت آرایههای ادبی اگر چه سخت است، اما ما برای بهتر یادگیری دانشآموزان تلاش می کنیم تا با نمونه تمرینهایی خلاقانه، دانشآموزان این مرز و بوم را با ادبیات گذشتگان خود زبان فارسی آشنا کنیم.»
رستمینسب سخنان خود را با یک بیت شعر به پایان رساند:«گر برکنم دل از تو و بردارم از تو مهر/آن مهر بر که افکنم آن دل کجا برم.»
دانشآموز خبرنگار: ریحانه جعفری
ارسال دیدگاه