معاون وزیر کار در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد:

طرح حمایتی دولت برای بیکاران سه دهک اول

تهران (پانا) - معاون وزیر کار عنوان کرد که دولت سیزدهم برای حمایت از دهک‌های کم‌درآمد مقرر کرده تا اگر کارفرمایی افرادی را که در سه دهک اول هستند و دارای بیش از 2 فرزند هستند را به کار بگیرد دولت حق بیمه آنها را پرداخت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۶۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
طرح حمایتی دولت برای بیکاران سه دهک اول

دولت سیزدهم اخیرا طرحی را تصویب کرده که در براساس آن وزارت تعاون، کار و رفاهی اجتماعی برای از اشتغال بیکارانی که در دهک‌های پایین و کم‌درآمد هستند، حمایت کند.

طرح حمایتی دولت از بیکاران 3 دهک اول چیست؟

محمود کریمی بیرانوند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت طرحی است که به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است. در این طرح وزارت کار اقدام به پرداخت حق بیمه بیکاری خانواده‌های دارای بیش از دو فرزند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و در سه دهک اول قرار دارند، کرده است. درواقع اگر کارفرمایی چنین اشخاصی را به کار گیرد 23 درصد از حق بیمه اش را دولت یعنی وزارت کار پرداخت می‌کند و نه کارفرما.»

شرایط کارفرمایانی که می‌توانند از این طرح استفاده کنند این است که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور بوده و کد کارگاهی تامین اجتماعی داشته باشند و در سامانه مشوق بیمه‌ای ثبت‌نام کنند اما در طرح جدید اعلام شده است که بهره‌مندی از مزایای طرح پس از ثبت‌نام در سامانه مشوق بیمه‌ای و استعلام از سامانه رفاه ایرانیان و احراز شرایط به شرط جذب در بنگاه اقتصادی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار