در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

پارک‌های علم‌وفناوری؛ بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با اقتصاد دانش‌بنیان

تهران (پانا) - یک فعال حوزه دانش‌بنیان با بیان اینکه پارک‌ها و مراکز رشد علم‌وفناوری بستر خوبی برای آشنایی دانش‌آموزان با اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت دانش‌آموزان باید با مفاهیم دانش‌بنیان، کسب و کار و تجاری‌سازی علم آشنا شوند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پارک‌های علم‌وفناوری؛ بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با اقتصاد دانش‌بنیان

علی معمارزادگان در گفت‌وگو با پانا درباره اهمیت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در نظام تعلیم و تربیت اظهار کرد: «توجه به اقتصاد دانش‌بنیان بخشی از گفتمان علم و فناوری در کشور است که اگر این مباحث در بدنه آموزش و پرورش و در حوزه دانش‌آموزی شکل بگیرد در توسعه علم و فناوری کشور بسیار اثرگذار خواهد بود.»

وی با اشاره به نقش آموزش‌وپرورش در اقتصاد دانش‌بنیان گفت: «یکی از رویکردهایی که در توسعه علم‌وفناوری مطرح می‌شود، این است که همه دستگاه‌های اجرایی و سازمان های مردم نهاد در پرداختن به مسایل دانش‌بنیان توجه کنند. یکی از این نهادهای مهم وزارت آموزش‌وپرورش است که می‌تواند با دستورالعمل مشخصی موضوع اقتصاد دانش‌بنیان را برای دانش‌آموزان فراگیر کند. از این رو نیاز است که کمیته‌ای درباره همین موضوع در حوزه آموزش و پرورش و مدارس تشکیل شود تا نتایج تاثیرگذاری در آن رقم بخورد.»

این فعال حوزه دانش‌بنیان اضافه کرد: «آموزش و پرورش بر اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین بر تربیت تمام دانش آموزان تاکید دارد و طبق این سند دانش‌آموزان نباید فقط بر مبنای حافظه محوری تربیت شوند بلکه باید در ساحت‌های مختلف پرورش یابند. آموزش‌وپرورش باید در مسیر تعلیم و تربیت ساحت‌های مختلف دانش‌آموزی، در اقتصاد دانش‌بنیان نیز قدم بردارد و برنامه‌ریزی کند.»

معمارزادگان تصریح کرد: «در راستای توجه به اقتصاد دانش‌بنیان در مدارس می‌توان از ظرفیت مراکز رشد دانش‌آموزی و پژوهش‌سرای دانش آموزی و همچنین پارک‌های علم و فناوری استفاده کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار