مدیر مدرسه برتر شاهد خراسان‌رضوی:

موفقیت به تنهایی حاصل نمی‌شود

مشهد (پانا) - مدیر مدرسه برتر شاهد خراسان‌رضوی گفت موفقیت به تنهایی حاصل نمی‌شود؛ بلکه نتیجه همراهی و همکاری است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت به تنهایی حاصل نمی‌شود

مریم طهماسبی، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی است. او ۳۰ سال در آموزش و پرورش خدمت کرده و ۱۸سال مدیریت دبیرستان دخترانه شاهد زکیه را به عهده داشته است. اجرای سند تحول بنیادین در این مدرسه دخترانه و حضور همکاران همراه و متعهد، موجب شناخته شدن این دبیرستان، به عنوان مدرسه موفق شده است. وی در گفت‌و‌گو با پانا بیان کرد: «مدرسه شاهد زکیه که جزء مدارس شاهد برتر استان در مقطع متوسطه اول شناخته شده؛ مدرسه ای در ناحیه یک مشهد واقع در خواجه ربیع است. ۳۰۶ دانش آموز در این مدرسه در حال تحصیل هستند که ۲۵ دانش آموز فرزند آزاده، جانباز و شهدای مدافع حرم هستند و اکثر دانش آموزان این مدرسه، جزء خانواده ایثارگران و فرهنگیان هستند. در کادر مدرسه نیز ۴ فرزند شهید حضور دارند.»

مریم طهماسبی بیان کرد: «مدرسه شاهد زکیه، مدرسه‌ای بسیار ارزشی است. همکاران، همراهی بسیار خوبی با ما دارند. شناخته شدن این مدرسه به عنوان یک مدرسه موفق، نتیجه همراهی‌های بسیار خوب همکاران در کنار من است. موفقیت هیچگاه به تنهایی حاصل نمی‌شود.»

وی افزود:« دبیرستان شاهد زکیه، مدرسه‌ای تمام ساحتی است. ما در مدرسه، فقط به مسائل آموزشی دانش آموزان توجه نمی‌کنیم؛ بلکه در تمامی ابعاد آموزشی دانش آموزان را تقویت کنیم. ما در تمام ساحت‌ها از جمله ساحت اعتقادی و حرفه‌ای، برای دانش آموزان‌مان برنامه‌ای را مدنظر داریم و طبق برنامه‌ی عملیاتی که از ابتدای سال و تابستان طراحی کرده‌ایم، پیش می‌رویم و سعی داریم برنامه ریزی شده کار کنیم. با توجه به بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفته شده، اهداف و سند تحول بنیادین که نقشه و راهی برای ما است، سعی داریم مدرسه را به همان طریق اداره کنیم.»

وی در رابطه با نمونه طرح‌های اجرایی در مدرسه گفت: «در جهت اجرایی سازی ساحت‌های سند تحول بنیادین در مدرسه، اقدامات بسیاری انجام شده است. ما در ساحت دینی اعتقادی، یادواره شهدا برگزار می‌کنیم. حلقه صالحین، دعوت سخنران و جهاد تبیین در این زمینه از دیگر برنامه‌های اجرا ما است. در ساحت تربیت حرفه‌ای و اقتصادی، بازارچه و دست‌سازه برگزار می‌شود. در ساحت علمی، جشنواره نوجوان خوارزمی و در ساحت زیباشناختی، به هنر و ورزش دانش آموزان می‌پردازیم. ما در هر ساحتی با توجه به اهداف تعیین شده مدرسه، برنامه‌هایی را اجرا می‌کنیم.»

وی اشاره کرد: «اجرای سند تحول بنیادین، حضور همکاران خوب و متعهد، اجرای طرح‌های مختلفی همچون کتابخوانی، جهاد تبیین، ایجاد فضای شاد و بروز، ارتباط خوب و صمیمیت در مدرسه و استفاده از پتانسیل انجمن اولیا و مربیان موجب به وجود آمدن رضایتمندی بالا از مدرسه شده است.»

مدیر دبیرستان شاهد زکیه در پایان گفت: «من معتقدم اگر انسان کاری را که شروع می‌کند، به بهترین نحو ممکن آن را انجام دهد، بسیار خوب است؛ اما در واقع رضایتمندی خداوند و خانواده بسیار حائز اهمیت است. از خداوند می‌خواهم به ما یاری برساند تا مدیون خون شهدا نباشیم و بتوانیم وظیفه‌ خود را به درستی انجام دهیم.»

دانش آموز خبرنگار: ستاره خزائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار