ابوالقاسم اکبری:

چراغ حرکت نظام تعلیم و تربیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت چراغ حرکت نظام تعلیم و تربیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۵۴۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
چراغ حرکت نظام تعلیم و تربیت، بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

ابوالقاسم اکبری در نشست با معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور تصریح کرد: توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عملیاتی کردن این سند راهبردی، بسیار مهم بوده و مجموعه آموزش و پرورش کشور و استان ها وظیفه اجرای آن را به نحو احسن دارند و همچنین این سند، چراغ حرکت نظام تعلیم و تربیت است، بر این اساس در سال ۱۴۰۲ حتماً برنامه های عالی داریم و اجرای کامل آن را شاهد خواهید بود که سازمان دانش آموزی در همه امورات تربیتی، یار موثری برای این اهداف خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن تقدیر از قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور، از مجموعه برنامه های اجرایی سازمان دانش آموزی استان ابراز رضایت کرده و در ادامه افزود: این سازمان از تشکل‌های پویا و فعال و موثری است که وظیفه مهم تربیت اجتماعی دانش آموزان را بر عهده دارد.

رحمت الله رضایی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور نیز در بازدید از عملکرد فعالیت های سازمان دانش آموزی خراسان شمالی گفت: برنامه های سازمان مبتنی بر سند تحول، بیانیه گام دوم انقلاب است و بیش از ١٢ ماموریت بر اساس سند تحول و ساحت های شش گانه تعریف شده و بر این اساس، اهداف و چشم اندازها در چند سال آینده مشخص است و برنامه هایی تدوین شده که به مرور ابلاغ خواهد شد.

معاون فعالیت‌های سازمان دانش آموزی کشور، در ادامه افزود: آنچه در اساسنامه سازمان دانش آموزی تا الان تدوین شده و در حال انجام است یکی بحث گروه های جهادی عدالت و پیشرفت است که مقام عالی وزارت هم تأکید بسیاری روی آن دارند. خوشبختانه ما توانستیم بالغ بر ۳ میلیون نفر عضو دانش آموز را جذب کنیم و این کار در قالب گروه‌های 9 گانه ای در سامانه پادا صورت گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: قطعاً برنامه های سازمان دانش آموزی، آموزش و توانمندسازی مربیان این گروه ها و به تبع آن آموزش و سازماندهی گروه‌های جهادی، در دستور کار است.

رضایی ضمن اشاره به پویایی و رشد بسیار بالا در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و تربیتی و تشکیلاتی در سطح خراسان شمالی گفت: اتفاقات خوبی که شاید در سنوات قبل کمتر دیده شده، همدلی وصف نشدنی بین مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پرورشی و فرهنگی و سازمان دانش آموزی استان است و این تعامل خوشبختانه در استان خراسان شمالی بسیار بالاست و آنچه امروز در استان خراسان شمالی گزارش داده شده، نشان از همدلی و همفکری و همکاری است.

در ادامه حسین کنعانی، مدیر سازمان دانش آموزی خراسان شمالی، ضمن تقدیر از حضور رحمت الله رضایی، گزارشی از عملکرد یک‌سال گذشته تشکیلات دانش آموزی استان ارائه کرد و اهم برنامه های اجرایی سازمان را به شرح ذیل بیان کرد: برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری و دوره سواد رسانه برای دانش آموزان و همکاران با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و محمد وحیدی، نماینده مجلس شورای اسلامی، اعزام 210 نفر از دانش آموزان زیارت اولی پسران و 130 نفر از دختران به حرم مطهر امام رضا (ع)، تقویت ارتباط با مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق، ایجاد نظم مالی مناسب، تنظیم لیست اموال شهرستان‌ها؛ غرفه دانش آموزی در مراسم ۱۳ آبان، اجرای مانور زلزله و روز درختکاری وهمچنین در جشن نیکوکاری، دوره تربیت مدرسی تشکیلاتی در کانون شهید باهنر با حضور ۵۵ نفر از کل استان و ... که همگی با همت و تلاش همکاران اجرایی شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در ادامه افزود: امسال با بیش از 59 هزار نفر عضو، بالاترین جذب اعضا را در طول ادوار گذشته استان شاهد بودیم که این تعداد بر اساس آمار مورد انتظار سازمان مرکز، بیش از 160 درصد تحقق را نشان می دهد.

خبرنگار : مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار