دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان باید با حوزه‌های علمیه بیشتر آشنا شوند

تبریز( پانا ) - دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش ضمن اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در برنامه‌های تربیتی و آموزشی ارتباط بین حوزه و دستگاه آموزش و پرورش را ضروری و دارای قدمت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان باید با حوزه‌های علمیه بیشتر آشنا شوند

دبیر ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در اولین اجلاس استانی ائمه جمعه، فرمانداران، مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی نزدیک به هزار نفر از علمای روحانیت در مدارس حضور دارند که باید با این افراد ارتباط گرفته شود؛ چراکه این بزرگواران از اعضای آموزش و پرورش هستند و ارتباط با آنها مثمر ثمر خواهد بود تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف را بدرستی شناسایی کنیم.

وی افزود: دانش آموزان باید با حوزه های علمیه بیشتر آشنا شوند و در این راستا نیاز است تا اردوهای بازدیدی را برای آنها فراهم کنیم تا با علما بیشتر ارتباط داشته باشند؛ در شرایطی که دشمن بیش از پیش شرایط جنگ نرم را بوجود آورده است و بازی های کامپیوتری موجب سرگرمی دانش آموزان شده است و به همین روش غرب سبک زندگی خود را به دانش آموزان ما نسبت می‌دهد و باید مورد توجه متولیان آموزش و پرورش واقع شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد ادامه داد: شیکه سازی وسیع بین فرهنگیان و اعتماد به این عزیزان از جمله مواردی است که می تواند به پیشرفت مسائل تربیتی و پرورشی کمک کند، در بحث گزینش اتفاقات بسیار خوبی در وزارت آموزش و پرورش افتاده است که باید همواره بر این موضوع دقت داشته باشیم که تلاش کنیم افرادی به سمت امر تعلیم و تعلم سوق دهیم که هویت ملی و انقلابی داشته باشند تا بتوانند فرزندانی با روحیه دینی، ایرانی و انقلابی تربیت کنند. همه ما باید در ستاد همکاری با یاری یکدیگر و استفاده از ظرفیت خیرین اتفاقات مطلوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: بیشترین سطح کمک های خیرین مختص بر دستگاه آموزش و پرورش است که باید بتوانیم با ارتباط موثر بین دانش آموزان و معلمان ازظرفیت های این نهاد برای بهبود وضعیت آموزش و تربیت استفاده کنیم. دانش آموزان علاقه نسبت به معنویت دارند اما در برابر هجمه های دشمن قرار می گیرند که ما باید تلاش کنیم چراغ معنویت را در بین دانش آموزان خود روشن نگه داریم تا جذب برنامه های فرهنگی و ملی کشور خود شوند.

دانش آموز خبرنگار: سما رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار