تأمین ۳ دستگاه MRI و نصب تجهیزات طب هسته‌ای در اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از تأمین ۳ دستگاه MRI و تجهیزات طب هسته‌ای و تلاش برای افزایش دستگاه‌های مورد نیاز بیماران سرطانی در سطح این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
تأمین ۳ دستگاه MRI و نصب تجهیزات طب هسته‌ای در اردبیل

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل از انجام اقدامات قابل توجه و مناسب برای جبران عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه سلامت طی یک‌سال اخیر خبر داد و تأمین ۳ دستگاه MRI، در حال نصب بودن تجهیزات طب هسته‌ای و تلاش برای افزایش دستگاه‌های مورد نیاز بیماران سرطانی را بخشی از این اقدامات عنوان کرد.

وی در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)برای سرعت‌بخشی به عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی اردبیل اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته اقدامات مناسبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سلامت این استان آغاز شده است.

استاندار اردبیل افزود: نمونه این اقدامات، تأمین ۳ دستگاه MRI در یک‌سال اخیر و در حال اجرا بودن پروژه‌های مرتبط با سلامت در استان است.

عاملی ادامه داد: متأسفانه در استان اردبیل آمار سرطان بالا بوده و دستگاه موجود برای این بیماران کفاف نیاز را نمی‌کند که جهت تأمین تعدادی دستگاه وارداتی، اقداماتی انجام گرفته است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: همچنین در راستای بهره‌مندی بیماران، تجهیزات طب هسته‌ای به استان اردبیل اختصاص یافته و در حال نصب است.

گفتنی است بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی با همت قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) و با ۱۴۸۵میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفتی ماده ۲۳ احداث می‌شود و شامل بخش‌های جراحی و داخلی خواهد بود که در فاز اول، بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی احداث و تمام بخش‌های جراحی مورد نیاز در آن ایجاد می‌شود.

همچنین راه‌آهن اردبیل - میانه، بزرگراه گرمی - بیله‌سوار، تقاطع غیرهمسطح شهر اردبیل و نیروگاه سبلان، تعدادی دیگر از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در استان اردبیل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار