مدیر عامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان‌شرقی:

۹۹.۹۹ درصد استان آذربایجان‌شرقی برق دارند

تبریز (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان آذربایجان‌شرقی از وجود 99/99 درصد برق در این استان و نبود مشکل برق در روستاها با وجود افزایش ١١ درصدی مصرف برق خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۹۹.۹۹ درصد استان آذربایجان‌شرقی برق دارند

اکبر فرج نیا در دومین روز از سلسله نشست های «به سوی قله» در جمع اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: حوزه نفوذ برق در کل کشور بالای ۹۹/۸ فارنهایت است و هموطنان عزیزمان در اقصی نقاط کشور از برق پایدار و مناسب برخوردار هستند و این رقم در سطح دنیا قابل توجه است.

وی در ادامه افزود: این عدد در استان آذربایجان شرقی بالای ۹۹/۹ فارنهایت است و خوشبختانه در روستاهایمان مشکل نبود برق نیز حل شده است. شرکت توزیع برق استان طی سال ها با توجه به اتفاقات و مهاجرت های معکوس به آنها برق رسانی می‌شود و آنها نیز از جمله مصرف کنندگان برق می شوند.

فرج نیا اذعان کرد: طی ۲ سال گذشته به ۱۹ روستا برق رسانی شده است.

وی اضافه کرد: موضوع سوم بحث خودکفایی صنعت برق در بخش های تولید، توزیع و بخشی از شبکه های انتقال است که به صورت صدرصد متکی به صنعت و تولیدات داخلی است و در بخش تولید، بالای 95 درصد متکی به تکنولوژی داخل است که خوشبختانه همه این موارد بعد از انقلاب اسلامی رخ داده است.

وی اشاره کرد: اگر به حوزه استان آذربایجان شرقی وارد شوید، ۲ میلیون مشترک از طریق شرکت های توزیع برق تبریز و برق استان آذربایجان شرقی خدمت رسانی می‌شوند.

وی افزود: ظرفیت نیروگاه های استان آذربایجان شرقی ۲۰۴۰ مگابایت تصویب شد.

فرج نیا خاطرنشان کرد: برق تولید شده در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ۵۲۴۸ مگابایت ظرفیت تولید انرژی است. مصرف برق آذربایجان‌شرقی نزدیک ۲۰۰۲ مگابایت است و افزایش مصرف نسبت به سال گذشته ١١ درصد بوده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به مصرف 25 تا 30 درصدی حوزه برق در فصل تابسان در استان گفت: بخشی از مصرف در حوزه صنعت و بخش مولد و بخشی از آن در حوزه غیرمولد است و نزدیک 25 تا 30 درصد مصرف برق در استان در حوزه سیستم های سرمایشی در فصل تابستان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برای اینکه بتواند نیاز مصرف را جبران کند روش هایی در نظر گرفته که یکی از روش های آن تأسیس نیروگاه ها بوده و روش دیگر آن برنامه های مدیریت مصرف و پاسخ گویی است.

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار