مدیرکل سمپاد شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

المپیاد ورزشی مدارس سمپاد راهی برای پیشرفت دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان

تهران (پانا) - مدیرکل سمپاد شهرستان‌های استان تهران، برگزاری المپیادهای ورزشی را که نشاط و تقویت جسم و روح دانش‌آموز را به همراه دارد، راهی برای پیشرفت دانش‌آموزان در درس‌هایشان دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
المپیاد ورزشی مدارس سمپاد راهی برای پیشرفت دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان

محمد هداوند، مدیرکل سمپاد شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با پانا در رابطه با برگزاری المپیادهای ورزشی مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: «المپیادهای ورزشی در چندین مرحله‌ آموزشگاهی، استانی، قطبی و کشوری برگزار می‌شود که در راستای اجرای تربیت چند ساحتی مدارس سمپاد است. ورزش، نیازی ضروری برای دانش‌آموزان است، زیرا با وجود درس‌های سنگین دانش‌آموزان سمپادی سبب شادابی و نشاط و تقویت جسم و روح دانش‌آموز می‌شود و یک راه موثر در پیشرفت دانش‌آموزان در درس‌هایشان است.»

مدیرکل سمپاد شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: «اکنون سومین المپیاد ورزشی مدارس استعدادهای درخشان در حال برگزاری است. رشته‌های این المپیاد شامل تنیس روی میز و شطرنج ویژه دختران و پسران، والیبال ویژه دختران و فوتسال ویژه پسران است. در مرحله آموزشگاهی حضور پرشور دانش‌آموزان را داشتیم که در دو دوره‌ اول و دوم متوسطه در ۲۶ مدرسه و ۱۲ منطقه آغاز شد.»

هداوند در ادامه بیان کرد: «مسابقات مرحله استانی در رشته‌های شطرنج و تنیس روی میز برگزار شد و مسابقات در رشته‌های فوتسال و والیبال در حال برگزاری است. در ادامه مسابقات، تیم‌ها و نفرات برتر به مرحله قطبی و برگزیدگان قطب‌ها به مرحله کشوری راه می‌یابند و به رقابت می‌پردازند.»

وی خاطرنشان کرد: «ما در نظام تعلیم و تربیت فعالیت‌های ورزشی را به صورت شاخص باید مورد توجه قرار دهیم، دانش‌آموزان ما در درجه اول باید فرهنگ سلامتی و تندرستی را یاد بگیرند و قطعا ورزش و مسابقات ورزشی یک عامل انگیزه‌بخش قوی در این زمینه خواهد بود، این مساله در مدارس سمپاد که بسیار روی آموزش درورس و پیشرفت در این زمینه تاکید می‌شود حساس‌تر مطرح می‌شود، دانش‌آموزان سمپاد باید شرایط ورزشی و فرهنگی زیادی برای‌شان فراهم شود تا تربیت‌شان در مدارس فقط در قالب و محدوده آموزش صرف خلاصه نشود که با این شرایط آسیب‌زا و مخرب خواهد بود و اهداف آموزش و پرورش را محقق نخواهد کرد.»

دانش آموز خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار