معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان:

هفته امور تربیتی، فرصت ارزشمندی جهت ترویج فرهنگ اسلامی است

سمنان (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هفته امور تربیتی، فرصت ارزشمندی جهت ترویج فرهنگ اسلامی است، گفت مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی، حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس، انتقال ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی به مدارس و تربیت دانش آموزان در فضای انقلاب و اسلام است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
هفته امور تربیتی، فرصت ارزشمندی جهت ترویج فرهنگ اسلامی است

علی اکبر عرب خراسانی، در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی استان سمنان در عمارت خیل خان مهدیشهر، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، با تبریک این هفته به تمامی مربیان پرورشی و فعالین عرصه تربیتی استان، افزود: یکی از اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی در نظام آموزش و پرورش است؛ چرا که آموزش و پرورش و معلمان پرورشی، نقشی بی نظیر و خطیر در انتقال فرهنگ و ارزش های انقلاب به نسل‌های آینده دارند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص وظایف مربیان تربیتی می‌فرمایند: «عزیزانی که در امور تربیتی هستند، سعی کنند رفتار خودشان را، عاقلانه، حکیمانه، خیرخواهانه، اصلاح جویانه، صمیمانه و سرشار از محبت و صفا قرار بدهند»؛ بنابراین اگر تربیت به شکل صحیحی در مدارس انجام شود، سبب برکاتی همچون تربیت اسلامی نسل جوان و انتقال ارزش‌های دینی، ملی، اندیشه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به آنها می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه تقویت دین و تربیت اسلامی دانش آموزان، مهم ترین وظیفه آموزش پرورش است، مطرح کرد: امروز برای مسئولیت بخشی به جامعه، باید از شهدا الگو بگیریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم؛ همچنین برای تربیت خانواده تراز انقلاب اسلامی، باید به منویات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب نگاه کنیم.

عرب خراسانی با عنوان این مطلب که یکی از رسالت‌های خطیر مربیان امور تربیتی، جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به مخاطبین، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است، تصریح کرد: باید دانش‌آموزان با توجه به شاخص‌هایی که تعیین شده است، در تراز انقلاب اسلامی، حیات طیبه و برای تمدن‌سازی تربیت شوند.

وی، حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس را از اهداف امور تربیتی در مدارس دانست و افزود: استمرار و بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت های آن به نسل های جدید انتقال یابد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با اعلام روز شمار هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی از هشتم اسفند تا ۱۴ اسفندماه، اظهارکرد: هدف کلی برگزاری برنامه ها در این هفته توسعه گفتمان تربیت و تصویرگری جلوه‌های تربیت است.

عرب خراسانی ادامه داد: روزشمار هفته امور تربیتی شامل دوشنبه، هشتم اسفندماه، روز «مربی و تربیت»، سه شنبه، نهم اسفندماه، روز «خانواده و تربیت»، چهارشنبه، دهم اسفندماه، روز «رسانه و تربیت»، پنجشنبه، یازدهم اسفندماه «زیست بوم جدید و تربیت»، جمعه، دوازدهم اسفندماه، روز «موقعیت های تربیتی و تربیت»، شنبه، سیزدهم اسفندماه، روز «نومربیان، نومعلمان و تربیت»، یکشنبه، چهاردهم اسفندماه، روز «گروه‌های جهادی و تربیت» است.

وی تصریح کرد: استمرار و تداوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در ۲۹ بهمن، سالروز قیام مردم تبریز اشاره وافری به آن داشتند و همچنین حفظ و گسترش دستاوردهای آن بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند تربیت نیروی انسانی با نگاه و روحیه انقلابی و جهادی است. این مهم در نظام جمهوری اسلامی بر عهده نظام تعلیم و تربیت کشور به ویژه مجموعه آموزش و پرورش قرار داده شده است؛ چرا که هم خود فرهنگیان و معلمان همیشه نقش مرجعیت، پیشتازی، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را تا به امروز در همه عرصه‌ها در قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن در صدور انقلاب اسلامی داشته‌اند.

قابل ذکر است؛ همه ساله هشتم الی چهاردهم اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی نامگذاری شده است و روز هشتم اسفندماه نیز به صورت مشخصبه نام روز "امور تربیتی" است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار