رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

تبیین ارزش های انقلاب، از اهداف نهاد امور تربیتی است

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه تبیین ارزش های انقلاب، از اهداف نهاد امور تربیتی است، گفت: مربی پرورشی یکی از محوری ترین و تاثیرگذارترین عضو مدرسه است و باید جایگاه واقعی خود را با دانش، گفتار و رفتار خود در بین دانش آموزان تثبیت و نقش الگویی خود را برای این رسالت سنگین به خوبی ایفا کند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تبیین ارزش های انقلاب، از اهداف نهاد امور تربیتی است

اسحاق اکبری، در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی استان سمنان در عمارت خیل خان مهدیشهر، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، مهمترین اهداف تشکیل امور تربیتی را حراست از مرزهای اعتقادی، حفظ دستاوردها و تبیین ارزش های انقلاب در مدارس، انتقال ارزش های دینی و فرهنگ اسلامی به مدارس و تربیت دانش آموزان در فضای انقلاب و اسلام دانست.

وی با تاکید بر انجام جهاد تبیین برای دانش آموزان خاطرنشان کرد: آینده نظام در کلاس‌های درسی، توسط معلم، طراحی و مهندسی می‌شود و اگر قرار هست اتفاقی در جمهوری اسلامی بیافتد، باید از این ناحیه باشد. همه باید با نگاه غیرسیاسی به آموزش و پرورش کمک کنند، چرا که تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی کار سختی است.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: تعالی جامعه اسلامی و همه جانبه کشور در حوزه تعلیم و تربیت اتفاق می‌افتد. ابزار این موضوع برای ارتقاء نیروی انسانی از زیرساخت‌ها تا آموزش و پرورش، معلمان و سایر دستگاه‌های تعلیم و تربیت وجود دارد.

اکبری تصریح کرد: سند تحول بنیادین نقشه راه ما در آموزش وپرورش است و در این سند بر رویکرد فرهنگی بسیار تاکید شده است و باید مدرسه به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شده و نقش مربیان پرورشی در این بین بسیار حائز اهمیت است. مبانی و راهبردهای سند تحول بنیادین، گام اولیه برای تداوم و استمرار در موضوعات تربیتی است.

وی با عنوان این مطلب که معلم بودن شاخص هایی دارد و اصلی ترین شاخص برای انسان، اخلاق است که شهیدان رجایی و باهنر، نماد مربیان خوب و با اخلاقی بودند، اظهارکرد: در دوره نخست وزیری شهید رجایی و تصدّی شهید باهنر در وزارت آموزش و پرورش، در سال ۱۳۵۹ ستادهای امور تربیتی در مدارس (ستاد امور تربیتی) با هدف گسترش و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی و نیز ترغیب دانش آموزان به حرمت نهادن و عمل به ارزش‌های اسلامی تاسیس شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی و اشاعه آن برای دشمنان خطرآفرین است، گفت: ایران اسلامی در معادلات جهانی نقش آفرین است، آنان می خواهند برای کشور ایجاد هزینه کنند که قابل رفع است. لذا باید استوار و محکم پای نظام اسلامی باشیم و معلمان و مربیان تربیتی باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دانش آموزان تبیین کنند تا دسیسه‌های دشمن خنثی شود.

اکبری با عنوان این مطلب که تأسیس نهاد امور تربیتی در واقع اقدامی طاغوت‌ستیز و طاغوت‌زدایی در مدارس کشور بود که بعد از گذشت ۴۳ سال، آثار و برکات آن در مدارس ما مشاهده می‌شود، افزود: هفته تربیت اسلامی فرصت مناسبی است تا با شناسایی آسیب‌ها و نقاط کور تربیتی در مدارس را شناخته و بتوانیم با رفع این معضلات، مدرسه‌ای در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان شهید رجایی که مربیان امور تربیتی سربازان انقلابند و سرباز باید در همه حال آماده و هوشیار باشد، خاطرنشان کرد: شعار محوری امسال برای هفته تربیت اسلامی، تحت عنوان تربیت همیشه و همه جا است. تربیت مستمر، نقد مستمر می‌طلبد و نقد مستمر بازنگری، بازسازی و بازآفرینی در پی دارد. اگر تهذیب در کار نباشد علم تولید شده هم به درد نمی‌خورد و باید اول خودساخته شویم تا بتوانیم جامعه را بسازیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه اگر دو بًعد علم و تهذیب با هم نباشند، پرواز به سمت حیات طیبه امکان پذیر نیست، گفت: امور تربیتی مسئولیت پرورش جوانان پرشور، آرمان گرا، انقلابی و ولایی را به عهده دارد و این نهاد باید نسلی را تربیت کند که هم تراز با انقلاب باشد و جوانانی خلاق و متفکر و پایبند به ارزش های اسلامی و انقلابی به جامعه تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار