معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان :

طی مراسمی از فعالین حوزه تربیت تجلیل می شود

زنجان(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان برنامه های هفته امور تربیتی را تشریح کرد و از برگزاری مراسم بزرگداشت فعالین حوزه تربیت در روز چهارشنبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
طی مراسمی از فعالین حوزه تربیت تجلیل می شود

حسین میرزایی با اشاره به طرحهای درنظر گرفته شده بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیتی اسلامی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش،گفت:«سیاست و طرح " تربیت؛همیشه و هرجا " با این معنی که همیشه در هر زمان و مکانی می توان به تربیت پرداخت و محدودیت زمانی و مکانی خاصی ندارد.که این سیاست کلان در حوزه تربیت است که در استانها نیز برنامه های پیش بینی شده بر همین سیاست خواهد بود.»
معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان افزود: «هفته امور تربیتی فرصت بسیار مغتنمی است که در ذیل سیاست کلی تربیت همیشه و همه جا نقش ارکان تربیت برجسته شود.»

وی در ادامه با بیان اینکه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارکان تربیت شامل سه بخش خانواده ، مدرسه و رسانه است،افزود:«خانواده به عنوان یک عامل مهم تربیتی باید در کنار مطالبه آموزش و سلامت جسمانی،مطالبه تربیتی هم داشته باشد. البته این مطالبه صرفاً مربوط به آموزش و پرورش نیست. ابتدا خود به عنوان یک موقعیت مهم تربیتی در رفتار با فرزندان و دیگری با ایجاد موقعیت های نقش آفرین در منزل با توجه به سطوح سنی و درسی بچه ها نقش ایفا می کند. بنابراین خانواده که بخش و رکن اصلی تربیت می باشد به مطالبه امور تربیتی می پردازد. مدرسه نیز اعم از مدیر، معلم، مربی، مشاور و همه ارکان آن در امر تربیت نقش دارند. در مدرسه و مقوله آموزش و پرورش به هیچ وجه نگاه دو قطبی آموزش یا پرورش مطرح نیست. بلکه با برداشتن دیوار میان این دو مقوله به حیطه هم گرایی قدم می گذارد و در واقع آموزش در ذات خود یک نهاد پرورشی است و پرورش هم در ذات خود یک نهاد آموزشی است. خواندن آیات الهی و تزکیه نفس و تعلیم کتاب و حکمت یک سیر منطقی و حیاتی است که با پیوستگی آموزش و پرورش در تمام و اصل یاد آوری میگردد.»
میرزایی با تاکید بر اینکه هفته امور تربیتی فرصتی است تا همه افراد تربیتی در مدرسه معرفی و نقش آن برجسته شود،گفت:«
رکن سوم تربیت ، رسانه، شامل رسانه ملی، نوشتاری و مجازی و شبکه های مجازی است که هم از حیث محتوایی و هم از جنبه ساختاری نقش مهمی را ایفا می کند.»
این مقام مسئول با بیان اینکه هفته امور تربیتی با شعار "همیشه و همه جا در سطح استان در صدد برجسته کردن "است مهمترین برنامه های این هفته را تشریح کرد:« در روز 7 اسفند دیدار فعالین امور تربیتی استان با نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه صورت میگیرد.در روز 8 اسفند که به نام مربی و تربیت است،مراسم روز بزرگداشت امور تربیتی با حضور همه اقشار موثر تربیت است که منتخبین استانی به عنوان نمایندگان استان در برنامه تهران حضور پیدا می کنند. بزرگداشت و تجلیل از فعالین حوزه تربیتی در سطح مناطق 14گانه استان از دیگر برنامه های اجرایی هفته بزرگداشت امور تربیتی است که در طول هفته خواهد بود. روز دوشنبه 9 اسفند ماه که با عنوان خانواده و تربیت است به محوریت انجمن اولیاء و مربیان، برنامه های ویژه و انجمن اولیا و مربیان موفق در حوزه تربیت برنامه هایی را اجرا خواهند کرد. در روز 10 اسفند که با عنوان رسانه و تربیت است به ارائه و نمایش دستاوردهای حوزه پرورشی در جشنواره ها، سامانه ها و مسابقات و اردوها، جشنواره سرود و تئاتر درسی پرداخته می شود که برنامه متمرگز استانی نیز در کانون سهرودی در این روز برگزار خواهد شد.»

دانش آموزان در طرح ایما مدرسه را یک روز اداره می کنند

وی ادامه داد :«طرح ایما که اداره یک روز مدارس توسط دانش آموزان از دیگر برنامه های اجرایی است که در روز چهارشنبه در سطح مدارس استان شروع خواهد شد. در روز پنج شنبه که با عنوان زیست بوم جدید تربیت است دیدار با علماء ، تجلیل از خانواده معزز شهدای امور تربیتی و تجدید میثاق با شهدا خواهد بود. برنامه های تربیت بدنی، کوهپیمایی و حضور تعدادی از دانش آموزان به همراه معاونین خود در اداره ها به ویژه با محوریت تشکل های دانش آموزی و حضور در میعاد گاه نماز جمعه از برنامه های روز جمعه خواهد بود که با عنوان موقعیتهای تربیتی و تربیت نامگذاری شده است. در 13 و 14 اسفند نیز که با نام نومربیان، نومعلمان و تربیت است و همزمان با سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) می باشد برنامه نشست با معلمان جوان، نو معلمان و نو مربیان دز سطح استان پیش بینی شده است، همچنین نشست با گروه های جهادی تربیت به عنوان یکی از ارکان های مهم و مردمی سازی دولت به تهران، سیاست های تحولی در سند، انتظار دولت نیز آمده است از برنامه های روز 14اسفندماه می باشد که به نام گروهای جهادی و تربیت نامگذاری شده است.»
میرزایی در انتها گفت:«اداره یک روزه مدرسه توسط دانش آموزان با هدف ایجاد موقعیت تربیتی، سپردن مسئولیت به بچه ها و دانش آموزان، تجلیل و دیدار با خانواده شهدای معلم، حضور در مدارس و تقدیر از زحمات معلمان و مربیان و مدیران، اجرای سرودهای دانش آموزی، تجلیل از پیشکسوتان حوزه تربیتی، برگزاری برنامه های اردویی یک روزه برای دانش آموزان از دیگر برنامه های اجرایی این هفته می باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار