معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

هدف از برگزاری طرح ایما در مدارس، توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری طرح ایما در تمامی مدارس این استان همزمان با مدارس سراسر کشور خبر داد و گفت هدف از برگزاری طرح ایما در مدارس، توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری طرح ایما در مدارس، توانمندسازی و تقویت مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: در راستای تحقق اصل دانش آموز محوری و اهمیت شوراهای دانش آموزی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار مدارس، طرح ایما (اداره یک روز مدارس ایران توسط دانش آموزان) با محوریت اعضای شورای دانش آموزی مدارس برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این طرح را توانمندسازی و تقویت مهارت های اجتماعی دانش آموزان دانست و افزود: شورای دانش آموزی پشتوانه قدرتمندی برای مجموعه آموزش و پرورش است و اعضای این شورا می توانند با نظرات سازنده خود مدیران مدارس را در جهت پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کمک کنند.

فتح الهی اضافه کرد: تسهیل در حسن اجرای برنامه‌های آموزشی، مدیریتی و امور اجرایی مدارس از طریق واگذاری مسئولیت به دانش آموزان، موجبات تکریم عملی شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری و اعتماد به نفس آنان را فراهم می‌کند.

وی یادآوری کرد: نقش تشکل های دانش آموزی در پیشبرد اهداف سند تحول نقشی بی بدیل است و با واگذاری بخشی از فعالیت ها به دانش آموزان می توانیم در مسیر خودسازی آنان که مقدمه ای بر جامعه سازی و تمدن سازی است قدم برداریم.

قابل ذکر است ۳۰۶۴۶ نفر دانش آموز به عنوان منتخبین شوراهای دانش آموزی در مدارس فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار