دانشجوی رشته حقوق :

وجدان کاری مهمترین عامل موفقیت یک وکیل در برخورد با مردم است

اسلامشهر(پانا) - دانشجوی رشته حقوق، داشتن وجدان کاری را در رابطه با کار یک وکیل و موفقیت او بسیار مهم دانست و گفت وکیل هیچگاه نباید قبل از شروع دادگاه قول پیروزی پرونده را به موکل خود دهد، زیرا ممکن است در جریان پرونده مسائل بسیاری رخ دهد که نتیجه پرونده و رای دادگاه را عوض کند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وجدان کاری مهمترین عامل موفقیت یک وکیل در برخورد با مردم است

هفتم اسفند روز بزرگداشت وکیل است. وکلای دادگستری می‌بایست قائل به رعایت شئونات حرفه‌ای و اخلاقی وکالت از هرحیث بوده تا بتواننددر جامعه مورد توجه موکلان خود قرار بگیرند.

شیدا مشهور، دانشجوی رشته حقوق در گفتگو با پانا ضمن گرامی‌داشت روز وکیل اظهار کرد:« رشته حقوق یکی از محبوب‌ترین رشته‌ها برای داوطلبین کنکور در رشته علوم انسانی می‌باشد، تنوع موضوع و گرایش در این رشته بسیار است و علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف مربوط به این رشته تا مدرک دکترا پیشرفت کنند و به صورت حرفه‌ای تخصص بگیرند و در مجموع رشته حقوق به واسطه مرتبط بودن با مسائل، افراد مختلف و جامعه با علم منطق، جامعه‌شناسی، روانشناسی و فلسفه همراه است و کسی که در این رشته مشغول به تحصیل است دیده بهتری نسبت به اتفاقات و مسائل اطراف خود دارد.»

وی با اشاره به خصوصیات یک وکیل گفت:« وکیل نماینده کسی است که از طرف شخص حقیقی یا حقوقی به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. یک وکیل باید امین موکل خود باشد و در راستای کاری که به آن محول شده است صادق و عادل باشد و تمام نکات پیش آمده راجب به پرونده را با موکل خود درمیان بگذارد. »

این دانشجوی رشته حقوق ادامه داد:« برخی از افراد گمان می‌کنند که کار وکالت بسیار آسان است و داوطلبین آن بدون دغدغه بعد از گذراندن دوره لیسانس به استقلال می‌رسند و به کار خود مشغول‌ می‌شوند. ولی این گونه نیست، داوطلبین این رشته پس از گذراندن دوره لیسانس باید آزمون وکالت دهند و در صورت قبولی در این آزمون تازه دغدغه اصلی آنان شروع می‌شود.»

مشهور تصریح کرد:« به نظر من مهم‌ترین ویژگی یک وکیل درست کار بودن و صادقانه سخن گفتن با موکل خود است. او هیچ گاه نباید اولویت خود را مسائل مادی بداند، بلکه در مرحله اول باید ببینید پرونده‌ای که به او محول شده است را می‌تواند به نتیجه برساند یا خیر؛ وجدان کاری در این راستا بسیار مهم است. وکیل هیچ گاه نباید قبل از شروع دادگاه قول پیروزی پرونده را به موکل خود بدهد زیرا ممکن است در جریان پرونده مسائل بسیاری رخ دهد که نتیجه پرونده و رای دادگاه را عوض کند.»

خبرنگاردانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار