امام جمعه ملارد:

دغدغه اصلی مدیران مدارس، تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان باشد

ملارد (پانا) - امام جمعه ملارد بیان کرد دغدغه اصلی مدیران مدارس، تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه اصلی مدیران مدارس، تربیت تمام‌ساحتی دانش‌آموزان باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی خوبانی، امام جمعه ملارد در نشست تخصصی با نماینده مدیران نقش‌آفرین در تربیت دانش آموزان به مناسبت هفته تربیت اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین دغدغه شما مدیران مدرسه باید رشد و تربیت دانش‌آموزان باشد و آن‌ها را در تمام ساحت‌ها، پرورش دهید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته تربیت اسلامی قرار داریم، لازم است این نکته را در نظر داشته باشیم که بابت مسئولیتی که در آموزش و پرورش دارید، در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشید؛ آموزش و پرورش، در نظام اسلامی با سایر نظام‌ها فرق دارد و به دنبال آن باید تربیت اسلامی با سایر نظام‌ها متفاوت باشد، تربیت دانش‌آموزان باید متناسب با تربیت رسانه باشد.

خوبانی افزود: لازم است تا تربیت دانش‌آموزان باید در یک فضای تربیتی مثبت و پویا صورت گیرد تا بتوانیم شاهد درخشش دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی باشیم ‌.

وی تأکید کرد: اگر تربیت دانش‌آموزان بر اساس موارد مشخص شده در ضوابط آموزش و پرورش باشد، نتیجه مثبت خواهد داشت و روش‌های تربیتی خیلی مهم است، ابزار تربیت دانش‌آموزان، معلمان هستند و تربیت دانش‌آموزان یک کار گروهی است که لازم است توسط تمام فرهنگیان مدارس صورت می‌گیرد، معلمان مربیان واقعی هستند و به عنوان الگو برای دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بنابراین معلمان هم معلم علمی هستند هم نقش تربیتی دارند، تربیت دانش‌آموزان دخترو پسر هم متفاوت است و لازم است به صورت علمی با این موضوع برخورد شود.

خوبانی ضمن اشاره به نقش پررنگ تعامل و به اشتراک گذاشتن تجربیات گفت: لازم است مدیران مدارس تجربیات خود را به صورت تعاملی با هم در میان بگذارند و متناسب با شرایط دانشآموزان، روش تربیتی را انتخاب کنند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار