مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

استراتژی دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت یکی از راهبردهای دفتر تربیت‌بدنی که به عنوان استراتژی خود آن را لحاظ می‌کند بحث توانمندسازی معلمان تربیت بدنی است‌.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
استراتژی دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش توانمندسازی معلمان تربیت‌بدنی است

اولین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی یافته‌های نوین ورزشی با رویکرد دوران پس از کرونا صبح امروز ۳ اسفند ۱۴۰۱ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آغاز شد.

این همایش با مدیریت دانشگاه تربیت شهید رجایی و همکاری سایر دستگاه‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و سایر دستگاه‌هایی که تعاملاتی در این زمینه داشته‌اند آغاز به‌کار کرد.

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با جزییات این همایش و نقش‌آموزش و پرورش در آن به پانا گفت: وزارت آموزش و پرورش کمک شایانی در راستای برگزاری این همایش از طریق دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی انجام داده است و ورزش دانش‌آموزی از جمله اصلی‌ترین محورهای این همایش است. همچنین محورهای دیگری مانند ورزش همگانی، ورزش دانشجویی، ورزش شرایط خاص و ورزش قهرمانی مدنظر است و پنل‌های تخصصی آن‌ها نیز برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مقالات مختلفی برای این همایش ارسال شده است، گفت: مقالات ارسالی خوبی در حوزه ورزش دانش‌آموزی نیز ارسال شده و دو پنل تخصصی همایش نیز با این موضوع اختصاص یافته است. موضوعات مختلفی مثل اثر مداخلات در فعالیت‌های بدنی، تغذیه در کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان، ناهنجاری‌های قامتی و آسیب‌های ناشی از حمل کوله پشتی در دانش‌آموزان دختر، روش تدریس معلم محور و تدریس خلاقانه از جمله موضوعات مقالات ارسالی بود.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش ادامه داد: این مقاله‌ها داوری شدند و پس از آن به صورت پوستر و سخنرانی در این همایش ارائه شدند.

جعفری با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای دفتر تربیت‌بدنی که به عنوان استراتژی خود آن را لحاظ می‌کند بحث توانمندسازی معلمان تربیت بدنی است‌ عنوان کرد: از ظرفیت این همایش استفاده شد و کارگاه‌های آموزشی نیز در این راستا برگزار شد، از جمله کارگاه تقویت انگیزه معلمان تربیت‌بدنی با حضور و سخنرانی مجازی سید محمد کاظم واعظ موسوی، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) و کارگاه بررسی جایگاه ساحت زیستی و بدنی در تعلیم و تربیت رسمی کشور که با حضور دکتر صادق‌زاده قمصری، استاد فلسفه تعلیم و تربیت و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس که یکی از نگارنده‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند، برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار