مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران در ۳۰ مدرسه

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران (دآا) در ۳۰ مدرسه با همکاری وزارت آموزرش و پرورش و ورزش و جوانان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران در ۳۰ مدرسه

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری در وبینار تخصصی تبیین برنامه دختران آفتاب ایران (دآا) که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش هر برنامه و فعالیتی که به ادارت کل استان‌ها، شهرستان‌ها، مناطق و مدارس ابلاغ می‌شود بر اساس اسناد بالادستی سیاستگذاری شده است.

وی افزود: برنامه فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران که یک کار مشترک بین آموزش و پرورش، وزارت ورزش و ستاد مبارزه با مواد مخدر است بر اساس اسناد بالادستی اجرا می‌شود.

جعفری بیان کرد: این برنامه، توانمندسازی دختران دانش‌آموز را در مناطق عشایر، کوچ‌نشین و مناطق محروم دنبال می‌کند. با انعقاد تفاهمنامه‌ای بین 2 وزیر، مدارس شبانه‌روزی دخترانه تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادامه داد: این برنامه بعد از جلسات بسیار متعدد به صورت پایلوت در هرمزگان برگزار شد؛ در مرحله دوم قرار است در هراستان یک مدرسه شبانه‌روزی تحت پوشش قرار گیرد.

وی در این باره بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد استان‌ها مدارس مناسب را اعلام کردند تا این برنامه را در آن مدارس اجرا کنیم.

جعفری همچنین گفت: جشنواره‌های مختلفی را به مناسبت‌های مختلف در طول سال تحصیلی برگزار می‌کنیم. این جشنواره و برنامه فرهنگی ورزشی 2 رویکرد همگانی و قهرمانی دارد همچنین بحث آموزش در کنار این 2 رویکرد در این طرح پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی افزود: اجرای این طرح در ۳۰ استان با همکاری 2 وزارت آغاز می‌شود، اجرای این برنامه فرهنگی‌ ورزشی، درصد دانش‌آموزان عشایری و روستایی را افزایش می‌دهد و افزایش سرانه فعالیت‌های ورزشی دانش‌‌آموزان و ترویج سبک زندگی فعال با اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بحث قهرمانی تاکید می‌شود که رشته‌های ورزشی با توجه به امکانات مدارس شبانه‌روزی و نیاز دانش‌آموزان باشد. همچنین معلم متخصص تربیت بدنی باید در این طرح فعالیت داشته باشد.

جعفری همچنین تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در این برنامه برای دانش‌آموزان برگزار و تشکیل می‌شود. امیدواریم برای آغاز سال تحصیلی آینده این برنامه را برای دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی اجرا کنیم.

دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه تحت پوشش طرح (دآا) قرار خواهند گرفت

مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان نیز در این وبینار بیان کرد: در اجرای این برنامه توسعه ورزش همگانی مدنظر ما است امیدواریم ثمره این کار در توسعه ورزش قهرمانی نیز اتفاق بیافتد.

وی افزود: درصد موفقیت این طرح در مشارکت عمومی و ضمانت اجرایی است که در این راستا پوشش ۶ درصدی جمعیت دختران روستایی را به خود اختصاص داده است.

کاظمی‌پور بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های روستایی و عشاری در کل کشور، بهترین تصمیم این بود که به سمتی برویم تا حداقل‌های موجود در روستاها قابل بهره‌برداری باشد در این بین اجرای این طرح را رقم زدیم.

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: با اجرای این طرح، تربیت‌شدگان این طرح می‌توانند شبکه‌ای را در کشور تحت پوشش خود قرار دهند لذا دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

به گفته وی اول مهرماه سال ۱۴۰۲، ۳ مدرسه وارد این طرح خواهند شد.

گفتنی است در این وبینار افراد نقطه نظرات خود را پیرامون نحوه اجرای این طرح بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار