معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

معلمان از آموزش هیبریدی برای جبران ساعات آموزشی بهره ببرند

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در راستای جلسه مشترک معاونت‌های ابتدایی و متوسط  مقرر شد همکاران در استان بتوانند از ظرفیت آموزش مجازی به‌ویژه از طریق برنامه شاد آموزش‌های ترکیبی خود را که آموزش هیبریدی نامیده می‌شود بهره ببرند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معلمان از آموزش هیبریدی برای جبران ساعات آموزشی بهره ببرند

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه این اداره کل، اظهار کرد: پس از دوران سختی که برای آموزش دانش‌آموزان صورت گرفت و آموزش‌های غیرحضوری متداول شد و همچنین وقفه‌هایی که در آموزش به دلایل تعطیلی‌هایی نظیر آلودگی هوا، مدیریت مصرف گاز و بارش برف اتفاق افتاد؛ جلسه مشترک معاونت‌های ابتدایی و متوسطه تشکیل شد تا افت آموزشی جبران شود.

وی ادامه داد: در این جلسه، آموزش‌های ترکیبی مورد بحث قرار گرفت؛ معتقدیم فضای مجازی نباید به‌تنهایی مورد استفاده برای آموزش دانش‌آموزان قرار گیرد و از طرفی به‌عنوان ظرفیتی برای آموزش‌های مکمل مطرح است.

بنی لوحی افزود: در همین راستا مقرر شد همکاران ما در استان بتوانند از ظرفیت آموزش مجازی به‌ویژه از طریق برنامه شاد آموزش‌های ترکیبی خود را که آموزش هیبریدی نامیده می‌شود بهره ببرند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شیوه‌های مختلف آموزشی نظیر آموزش معکوس ابراز کرد: در آموزش معکوس محتوای آموزشی درس مورد نظر روز قبل از برگزاری کلاس در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا دانش‌آموز روی محتوای مورد نظر کار کند؛ در کلاس درس نیز نکات مهم توضیح و اشکالات دانش‌آموز برطرف می‌شود و در تکمیل آن تکلیف هم ارائه داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعدادی از همکاران از روش‌های خلاقانه دیگری هم می‌توانند استفاده کنند؛ نظیر این که تدریس در مدت کوتاهی انجام شده و ارزیابی می‌شود که آیا دانش‌آموزان مطلب را به نحو مورد انتظار فراگرفته‌اند یا خیر و درصورتی‌که مطلوب ارزیابی نشد، مجدداً موضوع تدریس می‌شود.

بنی لوحی در ادامه بیان کرد: در راستای روش‌های تدریس ترکیبی جهت جبران آموزشی معلمان می‌توانند تدریس را در کلاس درس انجام داده و فعالیت‌های تکمیلی را در فضای مجازی و شبکه شاد ارائه دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان کرد: در مدارس شبانه‌روزی کمتر با معضل تعطیلی مواجه بوده‌ایم و از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم تا در خارج از زمان ساعات آموزشی نظیر بعدازظهرها محتوای آموزشی به‌صورت آنلاین یا آفلاین در اختیار دانش‌آموز قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار