معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خبر داد:

طراحی برنامه یک‌ساله حوزه آموزش متوسطه در راستای افق ۴ساله استان اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از سنجش و تحلیل عملکرد سال جاری حوزه آموزش متوسطه جهت تدوین برنامه یک‌ساله این معاونت در راستای افق ۴ساله آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
طراحی برنامه یک‌ساله حوزه آموزش متوسطه در راستای افق ۴ساله استان اصفهان

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان سید احمدرضا بنی لوحی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: برای سنجش و تحلیل عملکرد یک‌ساله حوزه آموزش متوسطه اقدام به طراحی برنامه‌ای کردیم که در آن شاخص‌های مختلف آموزشی از جمله نرخ گذر تحصیلی، نرخ ترک تحصیل، میانگین نهایی، پوشش تحصیلی، فعالیت‌های پژوهش‌سراها و گروه‌های درسی و توزیع متوازن شاخه‌ای و رشته‌ای در دوره فنی و حرفه‌ای و متوسطه نظری را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در گام اول، این برنامه به اطلاع مدیران و رؤسای ادارات نواحی و مناطق رسید و آن‌ها فرصت داشتند تا جلسات آموزشی مدنظر خود را برگزار کرده و روی این شاخص‌ها کار کنند.

بنی لوحی ادامه داد: پس از آن، جلساتی را به‌صورت حضوری با رؤسای ادارات نواحی و مناطق و معاونان و کارشناسان آموزش آنها ترتیب دادیم و طبق برنامه زمان‌بندی مشخصی از ۱۸ بهمن آغاز و تا ۲۳ اسفندماه برگزار خواهد شد که در آن ابتدا در مورد شاخص‌های سال گذشته بحث و پس از آسیب‌شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت، به تشریح برنامه طراحی شده می‌پردازیم و چشم‌انداز مورد انتظار حوزه آموزش متوسطه استان برای سال آینده را به آن‌ها اعلام می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر اهمیت این برنامه برای استان اظهار کرد: در پایان جلسه، با هدف مصمم‌تر شدن مسئولین نواحی و مناطق تفاهم‌نامه‌ای بین حوزه آموزش متوسطه و اداره آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه امضا شده و پیگیری این شاخص‌ها و برنامه‌ریزی برای اجرای آن‌ها توسط همکارانمان آغاز می‌شود.

وی در خصوص نظارت استان بر اجرای مطلوب این برنامه اذعان کرد: از آن‌جا که این برنامه یک‌ساله در راستای برنامه‌های بلندمدت ۴ساله معاونت آموزش متوسطه است، در تابستان شاخص‌های تعیین شده را طبق سامانه سیدا رصد می‌کنیم و هرجا لازم باشد تذکر خواهیم داد تا اصلاح عملکرد یا برنامه‌ریزی مجدد انجام گیرد؛ همچنین پیش از شروع سال تحصیلی آینده مجدداً جلسات نقد و بررسی عملکرد برگزار خواهد شد و این حرکت به همین نحو استمرار می‌یابد.

بنی لوحی خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه تلاش می‌کنیم تا به کیفیت آموزشی مطلوب مدنظرمان برسیم و وضعیت استان را در شاخص‌های ذکر شده بهبود دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار