مدیرکل دفتر آموزش فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش خبر داد:

پیش‌بینی بودجه سه هزار میلیاردی برای سال آینده هنرستان‌ها

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از پیش‌بینی بودجه سه هزار میلیاردی برای سال آینده هنرستان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی بودجه سه هزار میلیاردی برای سال آینده هنرستان‌ها

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش در گردهمایی مدیران هنرستان‌ها و کارشناسان فنی‌حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت.

مدیرکل دفتر آموزش فنی، حرفه‌ای و کار و دانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش با اشاره به بودجه هنرستان‌ها، گفت: بودجه هنرستان‌های کشور در سال جاری ۶۷۰ میلیارد ریال بوده و برای سال ۱۴۰۲ بیش از سه هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۷۳۰۰ هنرستان در سطح کشور وجود دارد که یک میلیون و ۸۰ هزار نفر هنرجو در آن مشغول به تحصیل هستند.

عضو شورای مدیران و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد هنرآموزان هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش در سطح کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ افزایش داشته، اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته ۳۷.۷ درصد دانش آموزان پایه دهم به رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش گرایش پیدا کرده‌اند و این در حالی است که این میزان در سال تحصیلی جدید به ۳۹.۲ رسیده و ۵۰ هزار هنرجو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ وارد پایه دهم هنرستان‌های فنی‌حرفه ای و کاردانش کشور شدند.

بیات اظهار کرد: هنرستان‌ها سرآغازی روشن برای آینده اشتغال و اولین گام برای تولید کالای داخلی، کاهش بیکاری و مهارت‌آموزی هستند، لذا توسعه و تجهیز این مراکز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: ۲ درصد از محل فروش عوارض گاز، اعتبار برای مدارس آموزشی کشور در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد از این میزان در هنرستان‌های کشور هزینه خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی‌حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: برای موفقیت کشور در عرصه اقتصاد و کارآفرینی تقویت و توسعه آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای نیازی ضروری است و باید در نظر داشت که آموزش‌های فنی و حرفه ای علاوه بر تربیت نیروی انسانی توانمند و متناسب با نیاز بازار کار، در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش مهمی خواهد داشت.

بیات در پایان اظهار داشت: برای تقویت آموزش مهارت در تمام دوره‌ها و مقاطع به ویژه در هنرستان‌ها باید بیش از پیش برای ارتقاء شایستگی‌های حرفه‌ای دانش‌آموزان تلاش کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار