مدیرکل دفتر آموزش‌ های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

توجه ویژه به هنرستان‌های کشاورزی در برنامه توسعه سال تحصیلی آینده

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش‌ های فنی، حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحقق توسعه کمی بر اساس سند آمایش سرزمینی استان‌ها از توجه ویژه به هنرستان‌های کشاورزی در برنامه توسعه سال تحصیلی آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
توجه ویژه به هنرستان‌های کشاورزی در برنامه توسعه سال تحصیلی آینده

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس بیات در وبینار توسعه و ارتقای کمّی آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور معاونین آموزش متوسطه و روسای ادارات فنی، حرفه‌ای و کاردانش استان‌ها، حضور یافت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز جوان اظهار کرد: پیش‌بینی نرخ گذر از پایه نهم به دهم در راستای پوشش تحصیلی با تحلیلی ۵ ساله صورت گرفته و به استان‌ها ارسال شده و یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی استان‌ها است.

عضو شورای مدیران و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ گذر از پایه نهم به پایه دهم گفت: مهمترین محور توسعه در سال تحصیلی آینده، توسعه هنرستان‌های کشاورزی است که باید به صورت ویژه مد نظر استان‌ها باشد.

همچنین ایجاد هنرستان‌های وابسته در حال پیگیری و همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

بیات اظهار داشت: به دنبال یک جهش جدی در حوزه مدارس هنرستان شاهد با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به منظور توسعه این دست از مدارس هستیم.

وی در ادامه گفت: در حوزه مدارس سمپاد و مدارس غیردولتی نیز همکاری‌های مطلوبی با متولیان آن در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته که امیدواریم استان‌ها نسبت به آن اقدام و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و کاردانش معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: در حوزه آمایش سرزمینی، توسعه کمی باید با توجه به مشاغلی باشد که نیاز به تربیت نیرو در استان‌ها دارند تا زمینه اشتغال‌آفرینی و فراهم کردن نیروی کار ماهر بر اساس نیاز هر منطقه فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار