معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:
بیشترین تمرکز در حوزه تربیتی تمرکز بر کاهش آسیبهای اجتماعی است
تبریز (پانا) - معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای جبران افت تحصیلی دانشآموزان، بیشترین تمرکز در حوزه تربیتی را در تمرکز بر کاهش آسیبهای اجتماعی دانست.
![بیشترین تمرکز در حوزه تربیتی تمرکز بر کاهش آسیبهای اجتماعی است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTQ5NTI2KKV6/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH3GulHK19EqMsAIKXaKdntA,,/MTQ5NTI2KKV6.jpg)
صادق ستاری فر در جلسه دیدار خود با کارکنان ستادی و مدیران مدارس آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به چالش ها و بحران های آموزشی و تربیتی پساکرونا اشاره کرده و گفت: متاسفانه افت تحصیلی در این چالش ها در کشور فراگیر بوده و نیاز به همکاری تمام دستگاه ها و خانواده ها داریم.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهرهایی مثل بناب که زیربنای قوی فرهنگی و علمی دارند و بستر مناسبی برای آموزش و پرورش در تقویت بنیه تربیتی و آموزشی را فراهم می کنند، ادامه داد: اتفافات خوبی در حوزه های آموزشی، مهارتی و تربیتی در وزارت همزمان با دولت روی داده است.
وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز در حوزه تربیتی، تمرکز بر کاهش آسیب های اجتماعی است، توضیح داد: برنامه ریزی و اقدامات برای کاهش تراکم کلاس ها، افزایش نیروی انسانی و تامین اعتبارات مالی آغاز شده است.
وی در خصوص بودجه سال بعد گفت: رقم پیشنهاد شده در لایحه بودجه سال آینده نسبت به سال جاری ۲۱ درصد افزایش داشته است و با پیشنهادی که در کمیته تلفیق تصویب شده امیدواریم در نظام پرداخت اتفاقات خوبی بیفتد.
معاون وزیر در خصوص کمبود نیرو و جذب نیروی انسانی گفت: نزدیک به یکسال به صورت هفتگی جلساتی با سازمان اداری استخدامی برگزار کردیم و پیگیری های لازم از طرف نمایندگان مجلس نیز صورت می گیرد.
گفتنی است در این جلسه در خصوص سرانه مدارس، موضوعات پرورشی و فرهنگی و توجه به زیرساخت های هنرستان ها، زیرساخت های حوزه تربیت بدنی مدارس، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و کمبود تجهیزات و فضاهای آموزشی بحث و گفت و گو شد.
ارسال دیدگاه