فاطمه فانی*

بعثت، جشن اخلاق و مکارم نبوی

بعثت روز شادمانی و مسروری مسلمانان، روزی که سرچشمه اخلاق و مکارم نبوی و آغاز رهبری و پیروزی پیام‌آور رحمت و کرامت است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بعثت، جشن اخلاق و مکارم نبوی

محمد(ص) یعنی نور ولایت و بنیان گذار اسلام، محمد(ص) یعنی نورالحیاه و سفینة النجاه.

محمد(ص) نام عظیمی که کائنات در برابر آن ناتوان و عاجز هستند. رسول اکرم کسی که رنگ بصیرت و بندگی را در جهان آشکار کرد. محمد(ص) کسی که نور عترت و عطوفت را به مسلمین هدیه کرد. با ولادتش نور بر دل کعبه بوسه زد، عدالت و وحدت از محمد(ص) سرچشمه می‌گیرد و او رسول مهر و عاطفه است.

کسی که عصر جهالت را به عصر دانایی و آگاهی تبدیل کرده و به مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.

از بعثت او جهان جوان شد

گیتی چو بهشت جاودان شد

یاسر و سمیه نخستین یارانی که در راه رسالت و اهداف پیامبر جان خود را فدا کردند و درخت اسلام را با خون خود آبیاری کردند. چراغ صلوات بر محمد(ص) و خاندان او با عطر ناب محمدی فروزان می‌شود. مدینة النبی شاهد عظمت و بندگی رسول اکرم است و غار حرا مرکز نجواها و عبادتگاه پیامبر بود.

پرچم توحید توسط حضرت محمد(ص) به اهتزاز در آمد. بعثت یعنی آغاز وحدت و شکوه رحمت مسلمین، بعثت یعنی شمیم دلنواز بندگی. بعثت روز شادمانی و مسروری مسلمانان نامیده می‌شود، روزی که سرچشمه عدل و نبوت است.بعثت آغاز رهبری و پیروزی پیام آور رحمت و کرامت است.

همه‌ پیروان قرآن و اسلام حضرت محمد(ص) را به عنوان رهبر خود می‌شناسند. پیامبر در واقعه غدیرخم علی (ع) را جانشین خود برای رهبری جامعه برگزید که پس از او علی(ع) ولی شیعیان باشد. شب معراج شبی بود که پیامبر با چشمان خود معاد را درک کرده و به یوم الحساب آگاه شدند.

نبی اکرم فردی کامل و عارف بود که چشمه های ایمان از وجود ایشان جوشید. رسول‌الله نور عترت را به زمین تاباند و حافظ وحدت بندگان خدا شد . رسالت گهر بار ایشان دعوت مردم به اسلام بود و زن و مرد در راه هدف ایشان گام برداشتند. یارانی همچون سلمان و ابوذر که نمونه بارز فداکاری بودند و شجاعت را در مکتب پیامبر آموختند.

*دانش آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار