افتتاح دبستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان جعفرآباد قم

قم(پانا)- مراسم افتتاح دبستان دو کلاسه حضرت ابوالفضل(ع) واقع در روستای صفدر شهرستان جعفرآباد قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان جعفرآباد قم

در ابتدای این مراسم، احمدرضا اجتهادی مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس استان قم، توضیحاتی درمورد این مدرسه بیان کرد.
در ادامه فرزند ارشد حاج حسینعلی مرادی گفت: پدر بنده وصیت کرده بود که بخشی از اموال او را در راه باقیات صالحات انجام دهیم و ما هم به وصیت وی عمل کردیم.
حجت الاسلام مصطفی فاطمی بصیر، امام جمعه شهرستان جعفرآباد نیز بیان کرد: آثار ماتقدم، یعنی اعمالی که محدود به دوران زندگی انسان است و با مرگ پرونده این اعمال بسته می‌شود، اما آثار ماتاخر آثاری است که پرونده این اعمال حتی بعد از مرگ نیز باز می‌ماند.
وی افزود: کار این خیران، آثار ماتاخر است که همواره در پرونده عمل آنها پاداش می‌نویسند و بر حسنات آنان می‌افزایند.
فاطمی بصیر ادامه داد: شهرستان ما، دارای مردم بلندنظری است که این مردم دارای علو همت هستند؛ این علو در همت بلند خیرین تجلی پیدا کرده است و ما از همه خیرین تشکر می‌کنیم.
امام جمعه شهرستان جعفرآباد با توجه به کار خیر اشاره کرد: سعی کنیم که در کار خیر، سهیم شویم. پیش خدا تفاوتی نمی‌کند که شما یک مدرسه ساخته اید یا یک خشتی از آن را فراهم ساخته اید؛ نیت مهم‌تر از عمل است.
وی بیان کرد: در گذشته وقتی یک پیرزنی شنید که آیت الله بروجردی، در حال ساختن یک مسجد بود، با توانایی مالی خیلی کمی نزد بروجردی رفت ک به او گفت که من هم می‌خواهم در این کار خیر سهیم باشم. در نزد خداوند، این پیر زن به اندازه آیت الله بروجردی پاداش دارد.
همچنین این مراسم با دکلمه خوانی توسط دانش آموز نفیسه صفری و نیز مداحی توسط حسن مالکی نژاد ادامه یافت.
در این مراسم، ذبیح الله عبداللهی فرماندار شهرستان جعفرآباد، بهمن آزاد، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، جعفرپور بخشدار شهرستان جعفرآباد و ساکنان روستای صفدر حضور داشتند.
در پایان، از خیرین به ویژه فرزند ارشد مرحوم حاج حسینعلی مرادی و حاجیه خانم امینی مجد و بعضی افراد تقدیر به عمل آمد و هدایایی اعطا شد.
بانی این دبستان دو کلاسه، حاجیه خانم امینی مجد و مرحوم حاج حسینعلی مرادی هستند و ساخت بنا از بهمن سال 1400 با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان قم صورت گرفته است.
دانش آموزخبرنگار: نفیسه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار