حجت‌الاسلام و المسلمین لطیفی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نگاهی نو برای پرورش فکر نسل جدید است

تهران (پانا) - همایش «بیانیه گام دوم، فکرورزی و آزاداندیشی» با حضور جمعی از اندیشمندان، فعالان جوان و انقلابی، نویسندگان مقالات برگزیده و مسئولین عالی‌رتبه کشور، امروز ۲۳ بهمن در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نگاهی نو برای پرورش فکر نسل جدید است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دومین همایش ملی سالانه اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی با عنوان «بیانیه گام دوم؛ فکرورزی و آزاداندیشی» با حضور دکتر سید محمدحسینی معاون رئیس جمهور در امور مجلس؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی ذوعلم رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی؛ دکتر فاطمه رایگانی دبیر اندیشکده امید، اعتماد و تعهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی لطیفی در این همایش گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک سند نیست بلکه فراتر از آن و مادر مجموعه اسناد است که در گام دوم انقلاب تدوین شده. بیانیه گام دوم متنی است که با دیدن آن مجدداً باید به خاطر وجود رهبری حکیم که با نگاه به آینده و دارابودن بینش تاریخی ژرف، کشور را در بحران ها هدایت می کند، خداوند بزرگ را شاکر باشیم.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از یک منظر آینده نگارانه بوده و پیام آن این است که انقلاب اسلامی ایران متفاوت از دیگر انقلاب‌ها است و کرامت این انقلاب، پرورش قوه تفکر به منظور تمیز قائل شدن بین افکار حقیقی و اصیل و دیگر افکار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی و ارزشهای آن آمیخته بودنش با دل و قلب مردم است یادآور شد: در در بیانیه گام دوم انقلاب باید به دنبال دو گونه تفکر باشیم اولی فکرورزی با استفاده از بصیرت و بینش و دومی فکرورزی انتقادی و تاریخی است چرا که انقلاب اسلامی و آرمانهای آن بر پایه اندیشه و بینش شکل گرفته است.

لطیفی در پایان اقدامات سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اسنادی از این دست را به صورت اجمالی بیان کرد.

محمدحسین ضمیریان معاون اندیشگاه و دبیر کمیته علمی همایش، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی ذوعلم رئیس اندیشگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دکتر سیدمحمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس و دکتر فاطمه رایگانی دبیر اندیشکده امید اعتماد و تعهد نیز در این همایش سخنرانی کردند.

بنابر این گزارش؛ فکرورزی و آزاداندیشی از مهم‌ترین بسترهای تعمیق و بسط اندیشه انقلاب اسلامی است که در 2 دهه گذشته همواره مورد تأکید و توصیه رهبر حکیم انقلاب بوده است. اکنون در بیستمین سال صدور نامه معظم‌له در این باب به‌منظور تبیین نقش فکرورزی و آزاداندیشی در چهلواره دوم انقلاب برای ارتقای نظام حکمرانی کشور و بررسی و تحلیل نسبت این دو مقوله با مفاد بیانیه گام دوم و نیز ارائه ایده‌های خلاق و کارآمد و با استفاده از ظرفیت نخبگانی کشور و شناسایی و طرح این ایده‌ها، همایش ملی برگزار شد.

شایان‌ذکر است اندیشگاه متناظر با توصیه‌های هشت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب، دارای هشت اندیشکده «امید، اعتماد و تعهد»، «علم و پژوهش»، «معنویت و اخلاق»، «اقتصاد»، «عدالت و مبارزه با فساد»، «استقلال و آزادی»، «روابط خارجی و جبهه مقاومت» و «سبک زندگی» است که در روز همایش هر اندیشکده میزگرد هم‌اندیشی تخصصی (پنل) مرتبط با موضوع خود را برگزار می‌نماید، لذا نویسندگان ارجمند محورهای همایش را در نسبت با توصیه‌های بیانیه در نگارش مقالات خود مدنظر قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار