معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

افتتاح شانزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی حال خوش با کتاب

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کتاب با همکاری انتشارات مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح شانزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی حال خوش با کتاب

پناهعلی حسین زاده، در گفت‌و گو با پانا با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از ۷۵۰ عنوان کتاب بصورت حضوری و ۲ هزار کتاب بصورت مجازی با همکاری انتشارات مدرسه در معرض بازدید عموم قرار دارد گفت: این نمایشگاه در سالن ورزشی دبیرستان پسرانه شمس تبریزی ناحیه ۳ تبریز از امروز ۲۳ بهمن ماه آماده بازدید و خرید کتاب توسط دانش آموزان و خانواده های محترم آنان است.

وی افزود: مدارس می توانند برای تجهیز کتابخانه های خود بصورت حضوری و یا مجازی از نمایشگاه بازدید کرده و کتاب‌های منتخب را با ۳۰ درصد تخفیف ویژه این نمایشگاه خریداری کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کتاب، بیش از ۸ هزار جلد کتاب بصورت حضوری و ۲۰ هزار جلد کتاب بصورت مجازی در دسترس بازدید کنندگان و خریداران می باشد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های مستقل دوره متوسطه در استان ۳۷ در صدد و بقیه مشترک هستند، افزود: ۸۰ درصدکتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی، تجهیز شده و۲۰ درصد کتابخانه های کلاسی نیازمند تجهیز است. در این میان میانگین استانی کتاب برای هر دانش آموز ۱۱.۵ جلد می باشد و میانگین کشوری ۱۳ جلد برای هر دانش آموز است.

حسین زاده در پایان با اشاره به میزان پایین میانگین تعداد جلد کتاب، برای هر دانش آموز در استان نسبت به میانگین کشوری گفت: هدف گذاری استان برای دو سال آینده این است که این تعداد را به ۱۲ جلد برای هر دانش آموز برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار