مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی:

برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

نقش آفرینی اصحاب رسانه درموضوع‌مظلومیت غزه

تبریز(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب را مهمترین رویداد فرهنگی آذربایجان شرقی در سال جاری دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۰۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز

محمدحسین بلاغی در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز گفت: کیفیت برگزاری نمایشگاه برای ما از کمیت آن مهم‌تر است و تلاش ما این بوده تا کتاب‌های بروز و جدیدی را در غرفه‌های خود قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اذعان کرد: نمایشگاه کتاب تبریز در حقیقت مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ در کنار کارهای بی‌شمار فرهنگی است.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم تا محوریت برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری را از محل، فروش کتاب به جشنواره فرهنگ کتاب تغییر دهیم.

بلاغی در ادامه با اشاره به موضوع مهم کتاب گفت:کتاب موضوعی است که همه اقشار جامعه را درگیر می‌کند و توسعه و نشر فرهنگ کتاب، تسهیل و دسترسی به آخرین و جدیدترین کتاب‌ها، حضور بهترین و اصلی‌ترین ناشران،اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبدیل از محل فروش کتاب به جشنواره فروش کتاب از جمله اهداف ما در برگزاری نمایشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین‌ بار در سطح کشور، این نمایشگاه به صورت فروش یکپارچه انجام می‌گیرد که این کار موجب می‌شود تا نمایشگاه ناشر محور نشود بلکه نمایشگاه به صورت کتاب محور برگزار شود.

بلاغی عنوان کرد: توسعه و نشر فرهنگ مطالعه از یکی دیگر از اهداف اداره کل ارشاد توسعه و نشر فرهنگ مطالعه در بین عموم است تا از خود دانا پنداری‌های کاذب در فضای مجازی که اطلاعات آن‌ها، اطلاعاتی سطحی و محدود است اما کتاب دانش عمیق محسوب می‌شود.

وی در ادامه برنامه‌های فرهنگی متنوع نمایشگاه را تشریح و بیان کرد: بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در این نمایشگاه برگزار می‌شود همچنین نقش‌آفرینی اصحاب رسانه در موضوع مظلومیت غزه نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

بلاغی بیان کرد: روایت آذربایجان، پاویون غزه با حضور افرادی از لبنان و فلسطین، کنگره ۱۰ هزار شهید، حوزه کودک و ده‌ها موضوعات جنبی دیگر در کنار نمایشگاه کتاب برپا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ۵۰۰ ناشر و ۴۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه گفت: ۱۲۶۳ مجوز کتاب در آذربایجان شرقی صادر شده است.

وی افزود: برای همه بن خرید کتاب در این نمایشگاه تعلق می‌گیرد که بیشترین میزان برای کتاب‌های دانشجویی و تالیفی میباشد.

بلاغی اذعان کرد: با وجود۶۰ صندوق در نمایشگاه پاسخگوی همه خواهیم بود همچنین تمامی کتاب‌های موجود در نمایشگاه کتاب به صورت مجازی نیز به فروش خواهد رسید.

وی در ادامه به برگزاری یازدهمین نمایشگاه مطبوعات استان اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مدعی در حوزه رسانه محسوب می‌شود که استقبال خوبی در این زمینه گرفته‌ایم به طوری که نزدیک به ۸۰ رسانه از استان در این نمایشگاه حضور دارند.

بلاغی در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین المللی حجاب همزمان با نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و افزود: همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، نمایشگاه بین‌الملی حجاب نیز برگزار می‌شود که به عنوان بزرگترین نمایشگاه حجاب کشور ۱۰۰ تولید کننده داخلی با این محوریت حضور دارند.

وی ابراز کرد: متاسفانه استان ما سهم کمی در برگزاری این نمایشگاه دارد و ۹۰ درصد تولید کنندگان از سایر استان‌های کشور است.

وی تشریح کرد: بخش جنبی نمایشگاه حجاب نیز برای ما بسیار مهم است زیرا حجاب و عفت موضوعی همگانی و مورد هدف دشمنان ما است.

بلاغی در پایان خاطر نشان کرد: نمایشگاه روز چهارشنبه از صبح آغاز به کار کرده و به مدت ۵ روز طول خواهد کشید.

خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار