معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

حجاب و عفاف در تمامی کارهای فرهنگی و هنری نمود دارد

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف در تمامی کارهای فرهنگی و هنری نمود دارد، ماهیت فعالیت‌های آموزش و پرورش را فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۷۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
حجاب و عفاف در تمامی کارهای فرهنگی و هنری نمود دارد

پناهعلی حسین زاده در جلسه هماهنگی و تعیین برنامه های فرهنگی تاثیرگذار در حوزه عفاف و حجاب استان با اشاره به اینکه ماهیت فعالیت‌های آموزش و پرورش فرهنگی است و حجاب و عفاف در تمامی کارهای فرهنگی و هنری نمود دارد، گفت: اقداماتی در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف و به نوعی سبک زندگی اسلامی ایرانی انجام گرفته است که می توان به ایجاد رشته طراحی و دوخت با هدف ترویج این سبک در کانون های تربیتی و هنرستانهای استان اشاره کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان دیگر اقدامات انجام گرفته در این راستا را برشمرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های لباس با هدف ترویج فرهنگ بومی و محلی، تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان منتخب حوزه حجاب و عفاف در هفته زن، اختصاص یکی از نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه مهتاب در نور، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و بصیرت افزایی،... و بسیاری فعالیت‌های دیگر جزو این اقدامات در استان است.

وی با تاکید بر ایجاد بسته های تشویقی برای بانوان شاغل در خصوص حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه های مد و لباس اسلامی را در مراکز فرهنگی و پرورشی و در مناسبت های خاص پیشنهاد داد.

حسین زاده با بیان اینکه مبلغان طرح امین رشد کیفی داشته است، تقویت این طرح و توجه به کیفیت مطالب ارائه شده را خواستار شد.

محمد اسداللهی نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور هموطنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، از افزایش ۷۰ درصدی حضور مردم غیور در این راهپیمایی خبر داد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اضافه کرد: حل معضلات اجتماعی در چند روز قابل حل نیست و نیاز به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت دارد تا کاملا زیربنایی اقدام شود.

وی گفت: در این راستا باید با نخبگان فرهنگی گفت و گو و تبادل نظر صورت گرفته و در صدد اقدامات فوری در دستگاه های دولتی باشیم و برنامه ای که با عنوان طرح مبلغان امین قبلا برگزار می شد قرار است دوباره با نیروی جدید و مضاعف اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار