معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش خراسان رضوی:

محبت امام رضا (ع) را باید با چشم دید و لمس کرد

مشهد(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد مهربانی امام رضا (ع) تنها با چشم دیده و لمس می‌شود، چرا که او همیشه حاجت‌ها را بدون گذر زمان برآورده می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
محبت امام رضا (ع) را باید با چشم دید و لمس کرد

حجت الاسلام والمسلیمن محمدحسین پروثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه دومین اردوی زیارت اولی ها گفت:«امروز، شما دانش آموزان مهمان حضرت رضا (ع) هستید و در اردوگاهی مستقر شدید که نامش یکی از القاب امام است و در ساخت آن از خاک های زیر حرم مطهر استفاده شده است.»

وی افزود: «اردوگاه ثامن الحجج متبرک به قدوم مقدس شهیدی گمنام نوجوان است که در ایام سالگرد سردار سلیمانی دفن شد. وجود شما برای همه ما بسیار عزیز است و بخاطر این مسئولین از تمام کشور به استقبال آمدند، چرا که می گویند به زائران حضرت باید احترام گذاشت و نباید دلخور شوند.»

وی اظهار داشت:« از عالم بزرگی یاد می شود که شخصی سراغ او رفت و گفت، چرا به امام رضا (ع)، امام رئوف می گویند، مگر بقیه امامان مهربان نیستند؟» آن عالم فرمود:« همه امامان مهربان هستند، ولی محبت امام هشتم را می توان با چشم دید و لمس کرد»

پورثانی با بیان سخنی از امام ادامه داد:«امام رضا (ع) می فرمایند «هرکس که به زیارت من بیاید، سه جا به دیدنش می روم: ۱- هنگام جان دادن، ۲- شب اول قبر، ۳- هنگامی که نامه اعمال فرد به دستش می رسد».

وی خاطرنشان کرد:« امام در روایتی گفته است در راه خراسان بودم که در مسیر، پیرمردی را دیدم که موها را کوتاه می کرد. به سمت او رفتم و پس از اتمام کارش، به او قول دادم زمان جان دادنش بالای سر او باشم. هنگامی که آن زمان فرا رسید، مجلس مامون را ترک کردم و با عنایت خداوند به بالای سر او می رود».

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروری خراسان رضوی خطاب به دانش آموزان گفت:«مهربانی امام رضا (ع) کم نظیر است، از بیماران و بد دلان تا تمام سختی ها را به آسانی و خوبی تبدیل می کند، به طوری که امکان ندارد کسی در خانه او را بزند و جوابی نگیرد. هرکس که برای اولین بار به زیارت ضامن آهو (ع) بیاید، سه حاجت مستجاب شده دارد. پس سعی کنید دل خود را به گنبد و ضریح او گره بزنید.»

وقتی وارد حرم مطهر می شوید، بلافاصله بعد از دیدن گنبد برای پدر و مادرتون دعا کنید؛ «چرا که بخاطر تربیت درست آنها شما به اینجا رسیدید. هرچیزی در شهرهای شما پیدا می شود بجز وجود با برکت حضرت رضا (ع).»

وی در پایان از حضور دانش آموزان استان های مرکزی، هرمزگان، قم و فارس تشکر کرد و گفت: «خداراشکر که این سعادت نصیب شما شد تا از شهرهای خود به مشهد الرضا سفر کنید و از زیارت بهره ببرید.»

دانش آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار