وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در تنکابن مطرح کرد

کاهش 20 هزار میلیارد تومان از زیان انباشته صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت سیزدهم

انقلاب اسلامی با قدرت در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در تنکابن گفت انقلاب اسلامی با قدرت در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 20 هزار میلیارد تومان از زیان انباشته صندوق ذخیره فرهنگیان در دولت سیزدهم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «یوسف نوری» در سخنرانی روز ۲۲ بهمن در مصلای تنکابن در غرب مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران به جهان ثابت کرد که با وجود نفی حکومت دینی از سوی جهانیان، این حکومت می‌تواند تشکیل شود و بقا و ثبات خود را به دنیا اثبات کند.

نوری با اشاره به حضور جمعیت گسترده مردم تنکابن در راهپیمایی ۲۲ بهمن، خطاب به فرهنگیان گفت: وقتی صندوق ذخیره فرهنگیان را تحویل گرفتیم، یکی از مجموعه‌های آن ۴۳ هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشت، اما با اعمال مدیریت‌های مالی ۲۰ هزار میلیارد تومان از زیان آن مجموعه کاسته و مابقی هم جبران می‌شود.

وی ضمن تشریح بخش‌هایی از نحوه شکل‌گیری انقلاب اسلامی در سال ۵۷، تصریح کرد: در آن زمان سازمان جاسوسی آمریکا اعلام کرده بود که تا 10 سال دیگر هیچ اتفاقی برای رژیم پهلوی نخواهد افتاد و به‌عنوان یک پایگاه ثابت در منطقه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همان زمان نیز تمام جامعه‌شناسان سیاسی اعلام کرده بودند که هیچ حکومت دینی از این به بعد در جهان شکل نمی‌گیرد اما تمامی این محاسبات اشتباه بوده و مردی الهی آمد و جمهوری اسلامی را بنا گذاشت.

وزیر دولت سیزدهم با بیان این‌که این حکومت با رمز توحید و وحدت کلمه بنیان گذاشته شد، خاطر نشان کرد: با اعتماد به مردم، نام جمهوری اسلامی به رأی گذاشته شد و این اعتماد ادامه پیدا کرد و مردم در انتخاب رییس‌جمهور، نمایندگان و شوراها راساً سهیم شدند.

نوری ادامه داد: در زمان تدوین قانون اساسی، بسیاری مداخله کردند تا مسیر جمهوری اسلامی را تغییر دهند، اما با هوشیاری بزرگانی چون شهید بهشتی این توطئه خنثی شده و قانون اساسی مبتنی بر اسلام تدوین شد.

وی با اشاره به قائله تجزیه‌طلبی و تجاوز نابرابر رژیم بعث عراق به ایران، اضافه کرد: اما مردم با حضور خود تمامی این عرصه‌ها را با سربلندی پشت سر گذاشتند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، ما الگوهای بسیاری در زمینه نظامی ایجاد کردیم که اکنون کشورهای دیگر از آن بهره می‌گیرند.

نوری با اشاره به ترور دانشمندان و افراد تأثیرگذار توسط دشمنان، خاطرنشان کرد: بعد از جنگ، معاندان شروع به تهاجم نرم کردند اما هیچکدام از آن توطئه‌ها نتوانست حرکت انقلاب را متوقف کنند زیرا این انقلاب رهبرانی عالم و حکیم داشت.

وی با بیان این‌که در جنگ نرم «خانواده‌» را هدف قرار دادند، یادآور شد: دشمن فهمید که فرهنگ ایرانی دلیل استقامت مردم است، بنابراین این فرهنگ را نشانه رفتند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمنان نمی خواستند سند بنیادین آموزش و پرورش تدوین شود و در دوران مختلف با روش‌های مختلفی نمی گذاشتند این موضوع به فرجام برسد، اما در سال ۱۳۹۰ سند بنیادین نوشته و تصویب شد.

نوری با بیان اینکه پس از تصویب سند بنیادین بازهم موانعی ایجاد کردند و خواستند سند ۲۰۳۰ را جایگزین کنند، گفت: حرکت هایی در مهرماه امسال دیدیم که نشأت گرفته از سند ۲۰۳۰ است، بنابراین نتیجه می‌گیریم که باید سند خودمان را اجرا کنیم.

نوری افزود: با وجود تحریم ها، در حوزه زیرساختی در سال ۵۷ به ازای هر دانش‌آموز یک و نیم متر فضای آموزش داشتیم، اما در حال حاضر با وجود همه محدودیت‌ها، این میزان به پنج و دو دهم رسیده است.

وی ادامه داد: در سال ۵۷ با فرمان امام (ره) نهضت سواد آموزی تاسیس شد و در حال حاضر ۹۷ درصد از جمعیت کشور باسواد هستند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که رتبه چهارم دانش آموزان المپیادی را در جهان کسب کرده ایم، خاطر نشان کرد: جمعیت و امکانات ایران کمتر از آمریکاست اما آمریکا رتبه پنجم را داراست.

وی افزود: ایران اسلامی در حوزه سلول‌های بنیادی جزء ده کشور دنیا و در حوزه نانو جزء ۴ کشور دنیا است و انقلاب اسلامی با قدرت در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت خواهد کرد و هیچگاه از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نخواهد آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار