معاون رئیس‌جمهوری در دیدار با نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی عنوان کرد

رکورد شکنی دولت در پاسخ به نامه‌های مردم

بیرجند (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت دولت سعی در رفع مشکلات اقتصادی مردم دارد و در پاسخگویی به نامه‌های شخصی مردم و حل مشکلات شان رکورد زده‌ایم .

کد مطلب: ۱۳۴۷۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رکورد شکنی دولت در پاسخ به نامه‌های  مردم

سید محمد حسینی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: حتی نامه‌های شخصی افراد که درخواست وام یا مشکلی دارند سعی در حل آنهاست و الان رکورد زده شده همچنین مشکلات عمومی مشخص است و از جمله کمبود کالا، آب، کشاورزی، صنعت و تعطیلی کارخانه‌ها پیگیری و برای رفع آنها تلاش می‌شود.

حسینی افزود: این بین مردم بودن دلگرمی ایجاد می‌کند و مردم می‌دانند که مسوولان از مشکلات آنها مطلع هستند همچنین نه اینکه فقط برای تفقد و دلجویی بلکه برای حل مسائل است یعنی مردم مشکلاتشان را بیان می‌کنند و با جدیت پیگیری می‌شود.

به گفته وی از ابتدای دولت سیزدهم بیش از سه هزار کارگاه، کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل یا نیمه‌تعطیل احیا شده و یک واحد در ریاست جمهوری برای احیای این واحدهاست که باعث می‌شود کارگران بیکار و مهندسان به سر کار برگردند و این اهتمام امیدواری ایجاد می‌کند.

حسینی افزود: دولت سیزدهم عدالت‌محور است و واقعا به دنبال این است که محرومیت زدوده شود، فقر مطلق از بین برود و این فاصله طبقاتی که متاسفانه در دولت قبل ایجاد شده و به تعبیر اقتصاددانان ضریب جینی که افزایش پیدا کرده بود، کاهش یابد و فاصله کمتر شود.

وی گفت: کسانی که از رانت استفاده می‌کردند، ویژه‌خوار بودند و از موقعیت‌هایشان سوءاستفاده می‌کردند الان به هیچ وجه قابل قبول نیست لذا رصد و پیگیری می‌شود که این گونه نباشد. حتی در پرداخت حقوق و سایر موارد پیشنهاداتی که دولت می‌دهد، پلکانی است تا برای کسانی که کمتر می‌گیرند درصد بیشتری باشد و فاصله‌ها کمتر شود.البته قائل به مساوات نیستیم که همه باید یکسان دریافت کنند اما فاصله نامعقول هم نباید وجود داشته باشد لذا سعی شده به کارگران، بازنشستگان و اقشار مختلف توجه بیشتری شود.

حسینی گفت: دولت تحول‌گراست به این معنا که وضع موجود را مطلوب نمی‌دانیم و حتما باید تحول و دگرگونی ایجاد شود و تغییر صورت گیرد تا شرایط بهتری بر کشور حاکم شود.

وی با بیان اینکه این تحول در سیاست خارجی قابل مشاهده است افزود: رئیس جمهور بزودی به چین سفر می‌کند قبلا به روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، قطر و عمان سفر کرده و ارتباطات خوبی با کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داریم که به رونق اقتصادی کشور خیلی کمک می‌کند.

معاون رئیس جمهور همچنین از دولت سیزدهم به عنوان دولت ولایی نام برد و گفت: مردم در گذشته نگرانی داشتند که مقام معظم رهبری موضعی بیان می‌کردند و بعدا دیگران موضع دیگری می‌گرفتند که بازتاب منفی داشت و در رسانه‌های فارسی زبان روی این قضایا مانور می‌دادند که یکپارچگی و انسجام در کشور وجود ندارد.

وی افزود: الان باور و اعتقاد است اگر رهبر معظم انقلاب صحبت کنند، رئیس جمهور بلافاصله در دولت نه فقط بازگو بلکه مطرح می‌شود که وظیفه ما برای اجرای رهنمودها و منویات رهبری چیست که خیلی ارزش دارد و در پیشبرد کارها موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار