نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز:

جلسات قرآنی مبدا فعالیت‌های انقلابی مردم بوده است

رونمایی از پوستر پویش «حقوق بی بشر»

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز جلسات قرآنی مردمی را مبدا فعالیت‌های انقلابی مردم عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جلسات قرآنی  مبدا فعالیت‌های انقلابی مردم بوده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نشست رسالت جامعه قرآنی در عرصه جهاد تبیین گفت: قرآن کریم را می‌توانیم به مصابح قانون اساسی و کتاب انقلاب نام گذاری کنیم یعنی همانطور که به قانون اساسی عمل می‌کنیم باید به قانون قرآن کریم نیز عمل کنیم.

وی ادامه داد: در پرتوی قرآن کریم است که در محافل و موسسات قرآنی نسلی تربیت شده که توانستند به پشتوانه ایمان و اعتقاد، نظام فاسد را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: جلسات قرآنی مردمی مبدا فعالیت های انقلابی مردم بوده و لذا این جلسات با ایجاد شور و شعور قرآنی بین انقلابیون برای حرکت در مسیر دستیابی به آرمان های اسلامی و دینی تشویق شدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نقش پررنگ قرآن در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است چرا که به برکت و اهداف قرآن انقلاب اسلامی پیروز شد.

وی اذعان کرد: اقشار مختلفی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و لذا بسیاری از فعالیت های حرفه ای قرآنی در رشته خاص در آن زمان وجود نداشت اما اعتقاد قلبی آنها به مباحث اسلامی و قرآنی باعث حرکت مردم به سوی انقلاب و آرمان های آن شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: یکی از عوامل اصلی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت اهداف قرآنی بوده است چرا که بعد از پیروزی انقلاب برنامه ها و طرح های مختلف قرآنی انجام گرفت.

وی اظهار کرد: جلسات قرآنی باید مخاطب خود را پیدا کرده و آنها را جذب کند چرا که هیچ یک از فعالیت های فرهنگی همچون فعالیت های قرآنی اثربخش نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت هایی بسیار زیادی که در موسسات قرآنی انجام گرفته باز هم نمی‌توانیم بگوییم وظیفه خود را در قبال قرآن انجام داده ایم چرا که باید در تمامی زمینه ها فرهنگ قرآنی حاکم شده و جریان داشته باشد.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه ااز پوستر های پویش « حقوق بی بشر» رونمایی شد.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار