مهرداد خوشبخت: این نسخه نهایی گل‌های باوارده نیست

تهران (پانا) - مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی گل‌های باوارده می‌گوید باور کنید این فیلم آماده نبود فیلمی هم که نشان وزیر داده شده بود نیز ناقص بود و به وزیر هم گفته شد این فیلم هنوز یک ماه و نیم کار دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مهرداد خوشبخت: این نسخه نهایی  گل‌های باوارده نیست

نشست خبری فیلم سینمایی گل‌های باوارده با حضور مهرداد خوشبخت کارگردان، حیدر رحیمی و محسن غفاری بازیگر، سعید براتی مدیر فیلمبرداری و حسن ایزدی مدیر جلوه های ویژه بصری برگزار شد.
در بخشی از این نشست مهرداد خوشبخت با اشاره به ایده این فیلم بیان کرد: زمانی که فیلم قبلی را کار می کردم تحقیقات این فیلم و‌ سوژه درآمد.

وی درباره چگونگی انتخاب بازیگران و لوکیشن نیز اظهار کرد: دوست داشتم بازیگران به لحاظ سطح شهرت هم طراز هم باشند. همه فیلم را هم در آبادان فیلمبرداری کردیم و دکورها را در آبادان زدیم که در شرایط شرجی و سخت کار کردیم.
در ادامه این نشست رحیمی یکی از بازیگران این فیلم به حضورش در این فیلم اشاره کرد و افزود: وارد شدن من به این پروژه به خاطر تله فیلمی بود که در آن حضور داشتم و باعث شد بعد از آن به این اثر معرفی شوم. من ترکیبی از بوشهر و آبادان هستم و در حال حاضر در تهران زندگی می‌کنم.
وی درباره تاریخ جنگ و اینکه در آن دوران در آبادان بوده است یا خیر اظهار کرد: من در آن دوره به دنیا آمده ام و آن دوره در شیراز بودیم اما با فضای جنگ در آن خطه آشنا هستم پدر خودم هم از بچه های جنگ است و درد مردم آبادان را در شروع جنگ و بعد از جنگ می‌فهمم.

غفاری یکی دیگر از بازیگران فیلم نیز گفت:من پروژه را خیلی دوست داشتم و از زمانیکه علاقه بازیگری در من بوجود آمد دوست داشتم در یک فیلم جنگی بازی کنم. روزی هم که تست دادم با لهجه آبادانی تست دادم. اما درنهایت به من گفتند نقشی دارند که آبادانی نیست. نقشی بازی کردم که کم بود ولی دوستش داشتم و به نظرم به اندازه بود.

در بخش دیگری از این نشست براتی مدیر فیلمبرداری این فیلم اظهار کرد: نسخه ای که دیدیم باب میل ما نبود. متاسفم که هیچ سینمای استانداردی نداریم. ما مجبور بودیم کل شهر آبادان را خاموش کنیم برای فیلم که امکان نداشت و مجبور شدیم فیلم را در روز فیلمبرداری کنیم و به شب تبدیل کنیم.
وی اضافه کرد: خدا را شکر توانستیم فیلم آبرومندی داشته باشیم درحالیکه حجم زیادی از سی جی و جلوه های بصری داشتیم.

ایزدی نیز درباره همراهی با این فیلم گفت: من از روزی که دفتر پالایشگاه شکل گرفت بودم و درباره جزییات حرف زدیم. مثلا قطعا نمی توان آبادان را خاموش کرد و به لحاظ فنی مجبور بودیم در روز بگیریم.

خوشبخت در ادامه درباره سرمایه گذاری وزارت نفت بیان کرد: سعدی به عنوان تهیه کننده حمایت بزرگی داشت و اگر نبود فیلم تمام نمی شد. ما در. تیتراژ از وزیر ارشاد تشکر کردیم ولی شاید باید از دیگران تشکر می کردیم. در این ماجرا از متخصصان شرکت نفت خیلی کمک های فنی گرفتیم.

وی درباره دو قطبی تهران و آبادان به تعبیر یکی از خبرنگاران یادآور شد: ما کم فروشی کردیم هرچند دوستان فارابی به ما تذکر داده بودند و گفته بودند از لهجه های مختلف استفاده کنیم. اصفهانی و همدانی داشتیم ولی بالاخره نکته هایی ممکن است از دست در برود.

وی درباره دیر رسیدن فیلم به جشنواره نیز گفت: تقصیر ما نبود که فیلم دیر رسید اتفاقی بود که بین آدم های فنی و جشنواره رخ داد. نکته دیگر این است که فیلم تمام نشده بود و این نسخه همه ایده های ما در آن اجرایی نشد و باعث شد نسخه ای مزخرف روی پرده ببینید‌.

کارگردان درباره موضوعات مورد نظر در فیلم خود تصریح کرد: این فیلم یک سه گانه بود که من فعلا تا یک سال راضی نیستم دیگر فیلمی از این مجموعه را بسازم.
خوشبخت در ادامه درباره ریتم کند فیلم اظهار کرد: باید باور کنید که من فیلم را به همراه شما دیدم و این فیلم آماده نبود فیلمی هم که نشان وزیر دادیم ناقص بود و به وزیر هم گفتم این فیلم هنوز یک ماه و نیم کار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار