وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای اداری بابل:

نتیجه آموزش و پرورش کارآمد، یک نظامِ کارآمد در همه ابعاد است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه خود به استان مازندران در جلسه شورای اداری بابل با تبیین سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم گفت نتیجه آموزش و پرورشِ کارآمد، یک نظامِ کارآمد در همه ابعاد است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه آموزش و پرورش کارآمد، یک نظامِ کارآمد در همه ابعاد است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «یوسف نوری» با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مهمترین ثمره انقلاب اسلامی، عزتی بود که به مردم ایران داد و این عزت، در سایه توحید و وحدت کلمه محقق شد.

وی با اشاره به این‌که ماهیت انقلاب اسلامی ایران، یک ماهیت فرهنگی است، اضافه کرد: مهم‌ترین بستر فرهنگ برای اعمال حاکمیت انقلاب، آموزش و پرورش است و ارکان نظام مانند شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، همه آن ها ماهیت آموزش و پرورشی داشتند و پیش از انقلاب در این حوزه فعالیت کرده بودند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتفاقات ماه های گذشته در کشور گفت: در آن شرایط همه به این نتیجه رسیدند که باید کار فرهنگی صورت پذیرد و یکی از بسترهای مهم کار فرهنگی آموزش و پرورش است، لذا اگر این بخش کارآمد باشد، نتیجه‌اش یک نظام کارآمد در همه ابعاد خواهد بود.

وی ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، علی‌رغم همه کاستی‌ها، اختراعاتی که ثبت می شود و شهدایی که تقدیم می‌شود، نتیجه کار آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران در المپیادهای دانش آموزی جهانی، علی رغم همه محدودیت‌ها، رتبه چهارم جهان را دارد، در حالی‌که آمریکا رتبه پنجم را دارد، همچنین در مسابقات قرآن آزاد بین‌المللی، دانش‌آموزان و معلمان ما در رتبه اول و برتر جهانی هستند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، سرانه فضای آموزشی یک متر و ۴۴ سانتی‌متر مربع بود، اما امروز سرانه فضای آموزشی بالای پنج متر مربع است و باسوادی در رده سنی ده تا ۴۹ سال، در سال ۵۷ حدود ۴۷ درصد بود اما امروز ۹۷ درصد مردم در این بازه سنی باسواد هستند که این موفقیت ها از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

نوری با اشاره به مشارکت مردم در حوزه های مختلف گفت: در دهه فجر امسال ۱۱۰۰ مدرسه در کشور افتتاح شد که از این تعداد، ۵۱۸ مدرسه با مشارکت خیّرین ساخته شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: باور و عزت ایجاد شده پس از انقلاب موجب شد، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از رشته‌ها، سرآمد باشد، به‌عنوان نمونه در حوزه سلول‌های بنیادین جزء باشگاه پنج کشور جهانی هستیم، در نانوتکنولوژی رتبه چهارم جهانی را داریم و در برخی صنایع مانند صنایع پهپادی و موشکی، بلامنازع هستیم و در سال گذشته، شش پرتاب ماهواره داشتیم و افراد فعال در این حوزه‌ها، در آموزش و پرورش، تربیت شدند و رشد یافتند.

وی گفت: در حوزه زیرساختی، بیش از یکصدهزار کلاس درس فرسوده را بهسازی کردیم و این کار ادامه دارد، لذا باید از همراهی خیّرین عزیز که در این مسیر در کنار ما هستند، قدردانی کنم.

نوری گفت: در کنار ضرورت توجه به آموزش و پرورش، معلمان نیز باید مهارت های خود را افزایش دهند و دانش آموزانی را برای نیازهای آینده تربیت کنند و در این زمینه همه صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت باید مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اقداماتی که وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم آغاز کرده است، گفت: توجه به دانشگاه فرهنگیان و تحول در کتب درسی با حضور افراد متعهد شروع شد و باور داریم این دو موضوع از ارکان آموزش و پرورش هستند که نیاز به توجه و تحول دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار