وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری سالانه ۹۰ میلیون نفر-ساعت گردشگری برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت دولت طبق سند انتظار، آموزش و پرورش را مکلف کرده است تا ۹۰ میلیون نفر ساعت در سال برای دانش آموزان گردشکری اجرا شود؛ ۴ روز گردشگری روزانه و دو روز گردشگری با بیتوته که این ظرفیت در هیچ جایی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سالانه ۹۰ میلیون نفر-ساعت گردشگری برای دانش‌آموزان

یوسف نوری در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی تهران با بیان اینکه فرهنگ گردشگری باید در دوره کودکی پایه‌ریزی شود، گفت:‌ این موضوع در برنامه درسی دانش آموزان در رساله دکتری بررسی شده است و به این نتیجه رسیدیم که اگر می‌خواهیم فرهنگ گردشگری را نهادینه کنیم از دوره کودکی باید شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نمایشگاه امسال را خیلی خوب دیدم. امسال از نظر کمی فضای بزرگتری به نمایشگاه اختصاص داده شده است و غرفه‌های گردشگری کودک برایم جذاب بود. برای مثال؛ یک گروه با نیازهای ویژه برای دانش آموزان روشندل بود که کار بسیار زیبایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز از این ظرفیت ها برای تربیت دانش آموزان استفاده خواهد کرد و این شروع خوبی است و از همکاران می خواهم در این دو روز هرچه مقدور است دانش آموزان را به این نمایشگاه بیاورند.

ارتقای سواد گردشگری کودکان تکلیف مشترک وزارت میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش است

نوری افزود: در کتاب‌های درسی موضوعات گردشگری زیاد است اما باید در میدان عمل بیاید و دولت هم روی این موضوع سرمایه‌گذاری زیادی کرده است و در سند انتظار دولت در سال، ۹۰ میلیون نفر ساعت ما را مکلف کردند تا برای دانش آموزان مان گردشکری اجرا کنیم. ۴ روز گردشگری روزانه و دو روز گردشگری با بیتوته (شب‌ماندن، اسکان و اقامت در مقصد سفر) که این ظرفیت در هیچ جایی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان را نباید به عنوان ابزار درآمد دید و باید برای آنها کار کرد و برنامه های جذاب برایشان طراحی کرد. ارتقای سواد گردشگری کودکان یکی از تکالیفی است که بر عهده ما و وزارت میراث فرهنگی است.

وی تصریح کرد: حضور خارجی‌ها در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران خیلی اهمیت دارد. خلاقیت در همه زمینه‌ها از جمله ساختمان و بوم‌گردی و هتل‌ها و ... وجود دارد و در این نمایشگاه به خوبی پیدا است.

نوری ادامه داد: بنا شده بر اساس موضوعاتی که عملیاتی باشد با وزارت میراث فرهنگی همکاری هایی داشته باشیم. گردشگری زیارت اعتقادی و اخلاقی است، گردشگری هنری هنر و زیباشناختی است، گردشگری تجاری اقتصادی است و اتفاقی که می‌افتد این است که دانش آموزان ما به جای تربیت تک ساحتی و حفظیات، همه ساحتی باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار