وزیر آموزش و پرورش در مازندران:

مازندران قطب دیپلماسی آموزشی کشور می‌شود

عباس آباد(پانا)- وزیر آموزش و پرورش شامگاه امشب در شهرستان عباس‌آباد مازندران گفت: طبق هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با استاندار محترم، استان مازندران قطب دیپلماسی آموزشی کشور می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مازندران قطب دیپلماسی آموزشی کشور می‌شود

یوسف نوری شامگاه امشب با حضور در فرمانداری شهرستان عباس‌آباد با اشاره به پروژه‌های شاخص شهری در استان مازندران، افزود: پژوهش‌سرای دانش‌آموزشی در عرصه‌ای به مساحت (۳/۰۰۰) سه هزار متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برای استفاده بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموزی که برای المپیادهای گوناگون ثبت‌نام کرده‌اند، به عنوان یکی از پروژه‌هایی که شاخصه‌های شهری را توسعه می‌دهد در تنکابن تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوری در ادامه تصریح کرد: این پژوهش‌سرا با داشتن خانه‌های خلاق و حضور و مشارکت علمی پژوهش‌سراهایی چون پژوهش‌سرای رویان در زیست‌بوم جدید به‌عنوان یکی از شاخص‌های پژوهشی استان مازندران به زودی با اعتباری که برای تکمیل آن در نظر گرفته شده، به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به بخش دیگری از پروژه‌های حوزه شهری توسط آموزش و پرورش در مازندران، یادآور شد: در راستای ارتقاء شاخصه‌های بهداشتی و درمانی، دو درمانگاه در مناطق رستم‌رود به‌صورت خیرساز و تنکابن به‌صورت هیأت امنایی با هدف تحقق شعار سال جهت اشتغال‌آفرینی و رونق تولید در دست اقدام است که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

این مدیر ارشد فرهنگی هم‌چنین اظهار داشت: با احیای مجدد شرکت صنایع چوب مازندران، از این پس سالانه با پرداخت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش، این واحد بزرگ صنعتی موجب ارتقای دی‌جی‌پی استان مازندران خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: با هماهنگی صورت‌گرفته با برخی هم‌رزمان سال‌های دفاع مقدس که در کشور عمان مشغول به فعالیت هستند، مقرر شد آکادمی تخصصی با هدف استعدادیابی در حوزه ورزش فوتبال در مازندران راه‌اندازی می‌شود که این امر علاوه‌بر دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی سیاسی را نیز به دنبال خواهد داشت. احداث و راه‌اندازی این اکادمی فعلاً به مقوله استعدادیابی ورزشی در رشته‌های فوتبال می‌پردازد که رفته رفته در زمینه های مختلف ورزشی فعالیت خواهد داشت.

وی اذعان داشت: یک سالن چندمنظوره نیز در اردوگاه بادله در دست اقدام است که به‌زودی با اعتبارات اختصاص یافته توسط وزارت آموزش و پرورش تکمیل خواهد شد.

یوسف نوری با تأکید براین‌که رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت کشور، بیشتر در دو حوزه تربیتی و دانش‌بنیان است، گفت: هفته آینده نیز مجتمع حیات طیبه با حضور معاون اول اینجانب افتتاح خواهد شد. یقین با پی‌گیری‌های مجدانه و دلسوزانه نماینده محترم در مجلس و استاندار محترم و همه دست‌اندرکاران و کارگزاران نظام مقدس اسلامی و همچنین مشارکت فعال خیرین نیکوکار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با توسعه و اجرای دیپلماسی آموزشی اهداف آموزش و پرورش با هدف ارتقاء همه‌جانبه در عرصه‌های پژوهشی، تربیتی، دیجی‌پی، تربیتی، ورزشی و... شاهد رشد استان مازندران باشیم.
دانش آموز خبرنگار یاسین خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار