رییس بنیاد شهید خراسان رضوی:

سلاح تقوا ، از سلاح نظامی بیشتر کاربرد دارد

مشهد (پانا)-رییس بنیاد شهید خراسان رضوی گفت وقتی به زندگی شهید کاوه نگاه می‌کنیم به این باورمندی می‌رسیم که شهید کاوه یک عابد متقی و مسلح بود به سلاح تقوا که به مراتب از سلاح نظامی کاربرد بیشتری دارد و این رعب وحشت که در دل دشمن داشت به خاطر تقوا بود نه به خاطر سلاحش.

کد مطلب: ۱۳۴۶۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
سلاح تقوا ، از سلاح نظامی بیشتر کاربرد دارد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی، رییس بنیاد شهید خراسان رضوی در گفتگو با پانا به مناسبت دهه فجر و در راستای طرح مفاخر ملی و اسلامی در ارتباط با شهید کاوه در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد تکتم بیان کرد:« در عظمت شهید کاوه عزیز که از سرداران شهید خراسان رضوی هستند، می شود گفت که از شهدای ملی و قهرمان ملی ما نیز هستند. همین بس که رهبر فرزانه انقلاب تعبیری را درباره شهید کاوه به کار می برند که عجیب است و راجع به کمتر شهیدی از لسان رهبر معظم انقلاب این تعبیر را داریم حضرت آیت الله خامنه(قدس سره) فرمودند که شهید محمود کاوه قبل از انقلاب در مسجد کرامت مشهد شاگرد ما بود اما در دوران دفاع مقدس از ما پیشی گرفت و استاد ما شد.»

وی ادامه داد: «شهید کاوه که یکی از معجزات انقلاب اسلامی بود و یکی از برکات انقلاب اسلامی است از همان دوران کودکی انس با قرآن و مسجد انس داشتند . همراه با پدر بزرگوارشان اهل مسجد ، اهل حیا و در بصیرت قرآن و مکتب قرآن تلمذ کردند و رشد نمودند. قبل از انقلاب در توزیع اطلاعیه های امام کمک می کردند . شهید همچنین در شعار نویسی علیه رژیم پهلوی نقش موثری داشتند.»

حسن زاده نامقی افزود: «در ترجیح جوان ها و نوجوان ها برای شرکت در راهپیمایی ها حضور فعالانه داشتند و بعد از دوران انقلاب اسلامی در دوران طلایی دفاع مقدس شهید کاوه چنان حضوری داشتند تا جایی که دشمن را به ستوه آورده بودند. مخصوصا در غرب کشور.»

رییس بنیاد شهید خراسان رضوی اظهار کرد: «از ویژگی ها شخصیتی شهید کاوه میشود به اطاعت پذیری و ولایت مداری ایشان اشاره کرد که ما چقدر امروز نیازمند این روحیه در عصر فتنه های غیبت کبری امام زمان و آخر الزمان و در امان ماندن از فتنه ها هستیم و باید چشممان به دهان نایب امام زمان و ولی فقیه باشد .»

وی گفت: «شهید کاوه در زمینه ی ولایت مداری در اطاعت پذیری بسیار الگوی موفقی است . چابکی او در عملیات ها وهوش سرشار او واقعا دشمن را مستاصل کرده بود . شهید کاوه و دیگر شهدای عزیز ما مبتنی بر سیره اهل بیت علیه السلام عمل می کردن و متواضع بودن که لازم است این ویژگی ها در زندگی ما هم تجلی پیدا کند .»

حسن زاده نامقی در ارتباط با فعالیت های شهید کاوه در زمان قبل از انقلاب نیز عنوان کرد: همین شعار نویسی ها که علیه رژیم پهلوی داشتند اطلاعیه های حضرت امام را پخش می کردند مردم را توجیح می کردند که در راهپیمایی ها حضور پیدا کنند. بر اساس قرآن که خداوند متعال بر ما امر فرموده که در قرآن کریم ( اشداء علی الکفار رحماء بینهم) این سیره قرآنی او را به صف مبارزین پیوند داده بود که در همان دوران طفولیت و کودکی چند نوبت بازداشت شده بودند. اما این ها باعث نشده بود که دست از جنگ و جهاد بردارند . بعد از انقلاب هم باز هم در مسیر جهاد بودند تا پایان عمر مبارکشون و توفیق شهادت در راه خدا را پیدا کردند.»

دانش آموز خبرنگار: زهرا خدیو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار