در بیست و نهمین اجلاس نماز آموزش و پرورش منطقه‌۱۲ تهران عنوان شد:

اقامه نماز جماعت مهمترین عبادات برای مؤمنان است

تهران (پانا) - حجت الاسلام سید محمدجواد بهشتی در بیست و نهمین اجلاس نماز آموزش و پرورش منطقه‌12 اولویت در ادای فریضه نماز را با اقامه آن به صورت جماعت دانست زیرا نماز جماعت به واسطه آثار و برکات متعددی که دارد به عنوان مهمترین نوع عبادت از سوی خداوند متعال و پیامبر عظم‌الشأن اسلام (ص) برای مؤمنان مقرر شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
اقامه نماز جماعت مهمترین عبادات برای مؤمنان است

مشاور علمی ستاد اقامه نماز کشور گفت: همکاری، همدردی، هم فکری، همراهی و هم زبانی از جمله آثار و برکات ارزشمند اقامه نماز به صورت جماعت است، زیرا پروردگار مهربان عبادت بندگان را در کنار یکدیگر، بیشتر می‌پسندند تا اقامه نماز به صورت فرادا.

وی با استناد به احادیث و روایات، یادآور شد: در صورتی که تعداد نمازگزاران در نماز جماعت ١٠ نفر و یا بیشتر باشند، اگر تمام آب دریاها به مرکب، چوب جنگل‌ها و درختان به قلم، وسعت آسمان‌ها به صفحات کاغذ و جن و انس به نویسندگان بدل شوند، نمی‌توانند ثواب آن نماز جماعت را به رشته تحریر درآورند.

حجت الاسلام بهشتی، اضافه کرد: اولین درگیری که در اسلام پیش آمد به واسطه دشمنی ابوجهل بر سر نماز جماعت خواندن پیامبر گرامی اسلام با یارانش بود؛ همچنین مهمترین کار پیامبر در ماه نحست هجرتشان از مکه به مدینه، ساختن مسجد به عنوان جایی برای برپایی نماز جماعت بود.

وی با قرائت آیاتی از سوره مبارکه علق اظهار کرد: در قرآن، آیه اول سوره علق به خواندن و ذکر نام و یاد خداوند متعال امر شده و پیامبر گرامی اسلام نیز آن زمان که پس از ابلاغ اولین وحی به ایشان از کوه پایین آمدند دستور وضو گرفتن و نماز خواندن را دادند.

مشاور علمی ستاد اقامه نماز کشور، توضیح داد: پیامبر(ص) اعلام کردند، من که پیغمبر شدم، اولین فرمانی که از آسمان آمد نماز و پس از آن روزه، حجاب و سایر احکام نازل شد؛ ضمن آنکه از همان ابتدای بعثت به واسطه اقتدای حضرت علی (ع) و حضرت خدیجه(س) به ایشان نمازشان به جماعت اقامه می‌شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت سالگرد شهادت حضرت زینب کبری (س)، با یادآوری کیفیت و ارزش مثال زدنی نماز آن حضرت، اظهار کرد: امام زین العابدین (ع) که خودش مجسمه عبادت و پرستش است فرموده، عمه ما در سفر پر مخاطره کوفه تا به شام تمام نمازها، اعم از فریضه واجب یا مستحبی را بصورت ایستاده اقامه کردند.

حجت الاسلام بهشتی، اضافه کرد: در خصوص ارزش والای نماز حضرت زینب کبری ذکر شده که امام حسین (ع) به نماز و دعای خواهر گرامی‌شان، در دل شب، امید بسته و به ایشان فرموده بودند، مرا در نماز شب‌تان فراموش نکنید.

حجت الاسلام رضا رمضانی و دکتر حمید محصل مدیران مؤسسات فرهنگی، قرآنی «امیری حسین» و «رضوان» به عنوان دیگر سخنرانان بیست و نهمین اجلاس نماز آموزش و پرورش منطقه‌12 شهر تهران، گزیده‌هایی از تجربیات، راهکارها و نظرات خود را در خصوص چگونگی گسترش فرهنگ قرآن، عترت و نماز، بیان کردند.

مهدی نعیمی؛ رییس امور قرآنی، مسعود زحمتکش کارشناس مسئول عترت و نماز و هادی نعیمی کارشناس مسئول امورقرآنی از معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرتهران نیز در این اجلاس حضور داشتند.

این اجلاس با حضور احمدرضا اصلانی مدیر آموزش و پرورش منطقه12 تهران، مجموعه کارکنان معانت پرورشی اداره و مدارس منطقه، حدود ٣٠٠ نفر از دانش‌آموزان، ائمه جماعات و فرهنگیان فعال در برپایی نماز جماعت، در تالار بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد.

خبرنگار: امجد امیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار