رییس سازمان دانش‌آموزى استان آذربایجان‌غربى:

اعضاى سازمان دانش‌آموزى یاوران واقعى انقلاب اسلامى هستند

ارومیه (پانا) - رییس سازمان دانش‌آموزى استان آذربایجان‌غربى اعضاى این سازمان را یاوران واقعى انقلاب اسلامى عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضاى سازمان دانش‌آموزى یاوران واقعى انقلاب اسلامى هستند

حسین عباس زاده در آیین نمادین استانى همایش یاوران انقلاب که با حضور دانش آموزان و اعضای سازمان دانش آموزى در شهرستان نقده برگزار شد، گفت: برگزاری این همایش در سراسر استان باعث تعمیق باورهای دانش آموزان به ارزش های انقلاب و پشتیبانی از ولایت خواهد بود. دشمنان برای صدمه زدن به انقلاب ابتدا به به ثروت‌های ما که دانش آموزان هستند، آسیب می رسانند؛ بنابراین باید خود را در مقابل آسیب های اجتماعی مراقبت کرده و سالم و سربلند زندگی کنیم.

رییس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان غربی برگزاری همایش یاوران انقلاب را تحقق سند تحول بنیادین و پیروی از فرمایشات رهبری خواند و گفت: رمز پیروزی و پویایی و نشاط تمام آحاد ملت ایران و این مرزو بوم تنها در تبعیت از بیانات رهبری در زمینه اعتماد به جوانان است، برگزاری همایش سراسری «یاوران انقلاب» در حقیقت، بیانگر تحقق یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش خواهد بود.

عباس زاده با بیان این که از 6 ساحت تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین آمده است فقط یکی از آنها در درون مدرسه و کلاس محقق می شود، بیان کرد: 5 ساحت دیگر که منجر به تربیت و حیات طیبه دانش آموزان می شود در خارج از مدرسه و در اوقات فراغت صورت می گیرد؛ بررسی نشان داده تعلیم و تربیت زمانی به معنای کامل خود محقق می شود که دو موضوع آموزش و تربیت در کنار هم رشد کنند و همه برنامه ریزی های نظام آموزشی نیز برای برقراری این تعادل انجام شده است.

وی با اشاره به ارتباط فعالیت‌هاى اعضای سازمان دانش آموزى با آرمان هاى نظام و انقلاب گفت: تربیت اجتماعى یکى از مهمترین موضوعات نظام تعلیم و تربیت در بعد پرورشى است؛ دانش آموزان عضو تشکل پیشتازان و همچنین سایر بخش هاى سازمان دانش آموزى با بهره گیرى از آموزش ها و برنامه ریزى هاى دقیق این مجموعه در تحقق این آرمان نظام و انقلاب گامى فراتر از سایر دانش آموزان برداشته و در این راستا حرکت مى کنند.

عباس زاده گفت: امروز مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی از یک مدیر کل دانش آموز باور و دانش آموز محور بهره می برد که با یک برنامه ریزی دقیق نسبت به فعالیت های دانش آموزی پا به این عرصه نهاده و انشاالله با همت مدیران، مربیان و دانش آموزان در جهت ارتقاء شاخص های عمومی و اختصاصی استان ،یاری رسان وی خواهیم بود.

وی به سایر ارکان سازمان دانش آموزی نیز اشاره کرد و گفت: مجلس و مجمع دانش آموزی، خبرگزاری پانا و بخش های اقتصادی فعال در سازمان دانش آموزی هریک با مطالعات چندین ساله و اهداف بلند و کوتاه مدت در حال فعالیت هستند که مجلس دانش آموزی استان آذربایجان غربی یکی از پویاترین مجموعه های کشور بوده و همچنین در بخش خبرگزاری پانا نیز همیشه در بخش های مختلف تربیت خبرنگاران و تولید محتواهای اختصاصی و عمومی حرفی برای گفتن داشتیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده نیز در این مراسم با اشاره به ماهیت اجرای سلسله همایش های یاوران انقلاب در سراسر کشور گفت: دانش آموزان با حضور در این مانور، ضمن اعلام همبستگی با ارزش های انقلاب، آمادگی دفاعی و تشکیلاتی خود را به نمایش خواهند گذاشت.

مختار نعمتی با تاکید بر اینکه یاوران و حامیان اصلی نظام اسلامی نسل جوان کشور هستند، اضافه کرد: پیشرفت امروز کشور در ابعاد مختلف صنعتی، فرهنگی و سیاسی را مدیون جوانان کشور هستیم.

وی در آیین نمادین استانى یاوران انقلاب که در شهرستان نقده و با حضور پرشور دانش آموزان عضو سازمان دانش آموزی برگزار شد، گفت: قهرمانان و مدافعان ایران اسلامى در دوران انقلاب، جان خود را تقدیم خاک ایران کرده و دست استکبار را از جیب ملت ایران کوتاه کردند؛ امروز این دانش آموزان هستند که با علم، عفت و ایمانشان باید از کیان نظام و انقلاب دفاع کرده و یاوران انقلاب باشند.

نعمتی افزود: در نظام تعلیم و تربیت امروز؛ فردگرایی یک چالش و آسیب اجتماعی در پرورش است و سازمان دانش آموزی با شعار «همفکری، همدلی و همکاری» در مقابل این چالش قد علم کرده و کار گروهی و تشکیلاتی را با زبان خاص به دانش آموزان آموزش می دهد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده تغییرات فرهنگى را هدف دشمن در موضوع انقلاب ایران خواند و گفت: فرهنگ مردم ایران امروز مورد هدف دشمن است ،استکبار به استقلال و عدم تسلیم پذیرى مردم ایران آگاه است و جنگ نرم و فشار های مختلف را در کنار تغییرات فرهنگى در موضوع انقلاب اسلامی ایران جایگزین اقدامات چکشى کرده است.

نعمتی گفت: نسل امروز باید با آگاهى بیشتر و بهتر به سراغ رویدادهاى مختلف رفته و متولیان نظام تعلیم تربیت نیز با راهکارهاى مختلف ، یارى رسان دانش آموزان در تحق این مهم باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار