۵/۵ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های دهه فجراستان سرمایه‌گذاری شد

1252 گام به سوی توسعه خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۲۵۲ پروژه با مجموع اعتبار ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان، همزمان با ایام ا... دهه فجر در سطح استان خراسان جنوبی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
1252 گام به سوی توسعه خراسان جنوبی

جواد قناعت در نشست خبری با تبریک اعیاد ماه رجب و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شعار دهه فجر امسال را "ایران استوار؛ چهل و چهار سال افتخار" اعلام کرد و با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: ایران با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی با اتکا به جوانان متخصص و دانشمند کشور، ماهواره می سازد و به فضا پرتاب کرده و در مدار قرار می دهد.

وی افزود: آمریکایی ها به خاطر خفقان رسانه ای که قدرت و تاثیر آن از جنگ افزارهایشان هم بالاتر است، در حالی که خوشبخت نیستند و امنیت ندارند، احساس خوشبختی و امنیت می کنند.

وی با قدردانی از تعامل خبرنگاران و رسانه ها، تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه ها می توانند انتقاد کنند، به چالش بکشند و دردها و مشکلات را منعکس کنند اما حس خوب و امید به مردم بدهند.

افتتاح پروژه ها با دقت بالا

وی تاکید کرد: دقت می کنیم تا در دهه فجر، پروژه هایی که قبلا افتتاح شده و یا هنوز کاملا آماده نیست را افتتاح نکنیم و خبرنگاران هم می توانند در این راستا کمک کنند.

وی اظهار کرد: در دهه فجر امسال در مجموع تعداد ۱۲۵۲ پروژه با اعتبار ۵ هزار و ۴۳۲ میلیارد تومان در سطح استان، افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که ۵۱۰ پروژه مربوط به شهر ها و ۷۴۲ پروژه مربوط به روستاهاست.

پروژه های فجر به تفکیک شهرستان‌ها

به گفته وی، از مجموع این پروژه ها ۱۱۱۶ پروژه شامل ۴۵۳ پروژه شهری و ۶۶۳ پروژه روستایی با اعتبار ۳ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و همچنین عملیات اجرایی۱۳۶ پروژه شامل ۵۷ پروژه شهری و ۷۹ پروژه روستایی با اعتبار ۲ هزار و ۶۹ میلیارد تومان آغاز می شود.

قناعت با اعلام اینکه از مجموع این پروژه ها، ۱۱۰۷ پروژه عمرانی و ۱۴۵ پروژه سرمایه گذاری است، گفت: از مجموع ۱۲۵۲ پروژه، ۱۱۰ پروژه در شهرستان بشرویه، ۱۲۹ پروژه در شهرستان بیرجند، ۷۶ پروژه در شهرستان خوسف، ۱۲۴ پروژه در شهرستان درمیان، ۵۱ پروژه در شهرستان سرایان، ۱۴۷ پروژه در شهرستان سربیشه، ۱۳۱ پروژه در شهرستان قاینات، ۴۳ پروژه در شهرستان فردوس، ۱۹۴ پروژه در شهرستان زیرکوه، ۱۲۴ پروژه در شهرستان طبس و ۱۲۳ پروژه در شهرستان نهبندان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.

مهمترین پروژه های آماده افتتاح

استاندار در ادامه به چند پروژه مهم که در دهه فجر در استان به بهره برداری می رسد اشاره کرد و گفت: شرکت تولید شمش طلای آباد راهان پارس نهبندان با ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار ، کارخانه کنسانتره آهن حاجی آباد با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن، ۳۸۸ واحد مسکن شهری با اعتبار ۲۳۳ میلیارد تومان، ۱۶ طرح هادی با اعتبار حدود ۹/۵ میلیارد تومان و ۶۵ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۶ میلیارد تومان در حوزه بنیاد مسکن، خط تولید هیدرو کربن سبک و سنگین بیرجند با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان و ذخیره سازی هیدرو کربن و ترانشیب سوخت سایت مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی استان، گازرسانی به ۳۲ روستای شهرستان طبس با اعتبار ۱۴۷ میلیارد تومان و گازرسانی به ۱۱ روستای شهرستان بیرجند با ۵۶ میلیارد تومان و گازرسانی به ۲۳ روستای شهرستان بشرویه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در حوزه شرکت گازاز جمله این پروژه هاست.

به گفته وی دستگاه ایکس ری کانتینری نمیه ثابت با قابلیت اسکن سریع در ماهیرود با اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان در حوزه گمرکات، ۷ کیلومتر راه فرعی محور سرایان- کریمو با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی، توسعه و بهسازی ترمینال فرودگاه شهید کاوه بیرجند با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان و روشنایی باند فرودگاه طبس و فراهم شدن امکان نشست و برخاست هواپیما در شب در این فرودگاه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در حوزه فرودگاهها، تکمیل سالن ورزشی شمال شهر بیرجند با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در حوزه ورزش و جوانان، تکمیل راه روستایی کیدشت- دستگرد با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و راه روستایی نگینان- بیدسک با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل جاده ای و همچنین تامین برق سایت ۵۰ هکتاری نهضت ملی مسکن شهر طبس با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حوزه توزیع نیروی برق از دیگر مهمترین پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر امسال می باشد.

مهمترین پروژه های آماده کلنگ زنی

وی از تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب، گازرسانی به ۱۳ روستای شهرستان خوسف با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در حوزه شرکت گاز و مرغداری گوشتی ۱۰۰ هزار قطعه ای با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حوزه جهاد کشاورزی به عنوان تعدادی از مهمترین پروژه هایی نام برد که در دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

قناعت اضافه کرد: محور ۷ کیلومتری طبس- دیهوک با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و محور ۱۴ کیلومتری سرایان- دوست آباد با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان و جبهه دوم همین محور به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان در حوزه راه و شهرسازی و همچنین مدارس ۱۲ کلاسه سایت اداری بیرجند و انبوه سازان شهرک زعفرانیه بیرجند و امیرآباد بیرجند هر یک با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس از دیگر پرژه های مهمی است که عملیات اجرایی این تعداد هم در طول دهه فجر، آغاز خواهد شد.

پیگیری ها برای مشکل افت فشار گاز

قناعت در خصوص پیگیری رفع مشکل افت فشار گاز در استان نیز گفت: با توجه به تغذیه خط گاز استان از خراسان رضوی و قرار گرفتن آن استان به عنوان دومین استان پرمصرف گاز کشور در بالادست خراسان جنوبی، در سرمای شدید که مصرف گاز بالا می رود با افت فشار گاز مواجه می شویم که در دیدار با وزیر نیرو پیگیر رفع مشکل با آغاز عملیات اجرایی انتقال گاز از سیستان و بلوچستان برای تحت پوشش قرار دادن شهرستانهای نهبندان و سربیشه هستیم.

وی در ادامه، از سفر وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور به ترتیب در روزهای ۱۸ و ۱۹ بهمن ماه جاری به استان خبر داد.

وعده استاندار برای بررسی مسائل خبرنگاران

وی با بیان اینکه فرهنگ جذب سرمایه گذار در استان باید تغییر کند و رسانه های استان باید در این راستا فرهنگسازی کنند، افزود: اگرچه تا کنون چندین سرمایه گذار را برای استان جذب کرده ایم و موانع جذب سرمایه گذار به ما برنمی گردد اما در مجموع در بحث جذب سرمایه گذار طی ۱۴ ماه حضورم در استان، به عملکرد خود نمره قبولی نمی دهم.
دکتر قناعت همچنین وعده داد در اولین فرصت با حضور در خانه مطبوعات، مسائل و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه را مورد بررسی قرار دهد.
خبرنگار- حسین رضا زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار