معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:

تلاش آموزش و پرورش، اقامه نماز در مدارس است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش در تلاش برای اقامه نماز در مدارس است، برنامه‌های این وزارتخانه در راستای اقامه نماز را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
تلاش آموزش و پرورش، اقامه نماز در مدارس است

«اصغر باقرزاده» در میزگرد تخصصی بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: بحث های مختلف حوزه نماز، احصاء و تمام مسابقات و برنامه‌های فوق برنامه با برنامه درسی تلفیق شده است.

وی با بیان اینکه نوجوانان سرشار از سوال‌های مختلف هستند، افزود: ما استفاده از بستر فضای مجازی و گفت‌وگو و پرسش و پاسخ اساتید و دانش‌آموزان را در دستور کار قرار دادیم، یکی از این اقدامات، ایجاد کانالی در «شاد» به نام «درنگ» است که پاسخگوی نیازها و مسائل دانش‌آموزان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های این وزارت پیرامون اقامه نماز در مدارس بیان کرد: برنامه‌های نماز از سال‌های گذشته در مدارس انجام می‌شد اما امسال با تأسّی به رسول خدا(ص) که فرمودند "قرة عینی فی الصلاة" بسته‌ای تحت عنوان «نور چشم» را اجرا کردیم.

باقرزاده همچنین اضافه کرد: آموزش احکام نماز، آموزش عملی نماز، انتخاب مرجع تقلید، گرفتن جشن تکلیف برای دختران و پسران و برگزاری اجلاس نماز از جمله برنامه‌های ما در آموزش و پروش در حوزه نماز است. ضمن اینکه در روز میلاد باسعادت حضرت علی(ع) نیز جشن تکلیف دختران دانش‌آموز با حضور حضرت رهبر معظم انقلاب برگزار و دختران عزیز نومکلف با ایشان اقامه نماز خواهند داشت.

وی تصریح کرد: تلاش آموزش و ‌پرورش برگزاری و اقامه نماز در مدارس است ضمن اینکه مشکلاتی وجود دارد اما خوشبختانه در ۶۴ هزار مدرسه ما امکان اقامه نماز وجود دارد. حدود ۴۷ هزار امام جماعت شامل روحانیون طرح امین است که در این زمینه به کمک آموزش و پرورش آمدند.

معاون وزیر در تشریح شیوه‌های وزارت آموزش و پرورش برای اقامه فریضه نماز در مدارس گفت: شیوه‌های مختلفی را در دستور کار داریم و تلاش می‌کنیم آن‌ها را پیاده کنیم از جمله مشارکت فعال دانش‌آموزان در طراحی واقعیت‌های نماز و مقدمات نماز، یعنی در هر مدرسه‌ای کار به خود دانش‌آموزان سپرده شود. در هر مدرسه‌ای که این اتفاق رخ داده شاهد برگزاری باشکوه‌تر نماز جماعت نسبت به مدرسه‌ای بوده‌ایم که کار به دست دانش‌آموزان سپرده نشده است.

باقرزاده افزود: کمک اول به ما در بحث جذب دانش‌آموزان، اولیا و خانواده‌ها هستند، پدر و مادری که اهتمام به نماز داشته باشند قطعا فرزندشان نیز اهتمام به نماز را به صورت عملی می‌بینند، پس از آن کمک به برنامه‌های مدرسه درباره نماز است.

باقرزاده از همکاری رسانه ملی، اولیا و ستاد اقامه نماز کشور قدردانی کرد و گفت: امسال با آغاز برنامه نور چشم و همزمان با ولادت حضرت زهرا(ع) جشن‌های تکلیف بچه‌ها که به صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای و خانگی انجام شد در قالب جشن فرشته‌ها برگزار و به خوبی پوشش داده شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به شیوه‌های جذب انگیزشی برای اقامه نماز پرداخت و تصریح کرد: در این خصوص جوایز انگیزشی نیز برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده، برای مثال سازمان دانش‌آموزی موضوع زیارت اولی‌ها را طراحی کرده تا دانش‌آموزان را به زیارت امام رضا(ع) ببرد، همچنین سایر تشکلات دانش‌آموزی مانند بسیج دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هم می‌توانند زمینه‌ساز انگیزه دانش‌آموزان برای اقامه نماز باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار