معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

بودجه ناچیز پرورشی هرسال یک درصد کم می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با رادیو با انتقاد از سرانه فرهنگی هر دانش‌آموزان در بودجه گفت بودجه معاونت پرورشی و فرهنگی نسبت با هر دانش آموز، بسیار ناچیز است و همان میزان هرسال یک درصد کم‌تر شده است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بودجه ناچیز پرورشی هرسال یک درصد کم می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، «اصغر باقرزاده» در مصاحبه با برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفت‌وگو درمورد سرانه فرهنگی هر دانش‌آموز از بودجه کشور گفت: تمام وظایف تربیتی بر عهده معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش نیست و این وظیفه به همه بخش‌های آموزشی و فرهنگی دیگر و بخشی هم به خود معاونت مربوط می‌شود.

وی افزود: از آنجایی‌که ما عهده‌دار اوقات فراغت و خارج از برنامه درسی دانش‌آموزان هستیم و برنامه‌هایی را در مراکز مشاوره و دارالقرآن و اردوها و غیره برگزار می‌کنیم علاوه بر نیروی انسانی متخصص و به‌روز حداقل هزینه‌هایی برای پشتیبانی از این برنامه‌ها نیز باید وجود داشته باشد که این عدد در معاونت پرورشی به نسبت بودجه فرهنگی و ورزشی و هنری کشور هرسال یک درصد کمتر هم شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر بودجه این بخش ۲ درصد از کل بودجه فرهنگی و هنری و ورزشی کشور است درحالی‌که ۲۰ درصد جامعه مؤثر می‌تواند تحت‌تأثیر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: بودجه معاونت پرورشی و فرهنگی امسال ۳۵۰ میلیارد تومان بود که اگر این رقم را تقسیم بر ۱۶ میلیون نفر یعنی تعداد دانش آموزان کنید، می‌شود حدود 21 هزار تومان، این یعنی می‌توانیم یک حبه قند روزانه به هر دانش آموز بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار