وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

هنوز طرحی درخصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی در روزهای پنج‌شنبه به تصویب نرسیده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در خصوص برگزاری کلاس‌های درسی در روزهای پنج‌شنبه جهت جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلات اخیر گفت هنوز چیزی در این رابطه به تصویب نرسیده است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
هنوز طرحی درخصوص برگزاری کلاس‌های جبرانی در روزهای پنج‌شنبه به تصویب نرسیده است

مدارس بعد از گذشت 26 ماه تعطیلی و غیرحضوری شدن آموزش در پی شیوع ویروس کرونا از مهر سال جاری و با تاکید دولت به صورت حضوری برگزار می‌شد و به همین دلیل شور و نشاط بعد از مدت‌ها به کلاس‌های تعلیم و تربیت بازگشته بود اما مدارس طی ماه‌های به دلایل مختلف از قبیل آلودگی هوا و برودت هوا با تعطیلی‌های مکرر مواجه شد.

تعطیلی مجدد مدارس هم مورد اعتراض اولیا و هم مدیران وزارت آموزش و پرورش بود تا اینکه وزیر آموزش و پرورش چند روز پیش در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی متوالی مدارس گفت که برای جلوگیری از تعطیلی مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور ساماندهی شوند. ضربه‌ای که تعطیلی مدارس به کشور وارد می‌کند قابل جبران نیست.

یوسف نوری معتقد بود که بهتر است این اختیار به آموزش و پرورش واگذار شود و در این زمینه تاکید کرد برای جلوگیری از تعطیلی بدون برنامه مدارس، تقویم آموزشی و تعطیلات کشور باید ساماندهی شوند تا این قدر شاهد وقفه در جریان آموزش و پرورش دانش‌آموزان نباشیم.

نوری همچنین با اشاره به تعطیلی‌های بی‌سابقه از ابتدای سال تحصیلی جاری، درباره برنامه‌های جبرانی برای عقب‌ماندگی تحصیلی مدارس عنوان کرده بود که چند پیشنهاد در این رابطه از جمله برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنج‌شنبه، افزایش سال تحصیلی و ادامه دادن زمان تحصیل و برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان ارائه شده که موارد ذکر شده، جزو بسته‌هایی است که باید اجرا کنیم تا دانش‌آموزان از آن ساعات آموزشی که در برنامه درسی ملی برایشان پیش‌بینی شده، جا نمانند.

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا در خصوص برگزاری کلاس‌های درسی در روزهای پنج‌شنبه جهت جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از تعطیلات اخیر گفت: «هنوز چیزی در این رابطه به تصویب نرسیده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار