معاون وزیر آموزش و پرورش در برنامه «صبحی دیگر» شبکه آموزش:

در آموزش و پرورش همواره اصل اول، سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) -رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هم اصل اول، سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان است، گفت معتقدم در بحث آلوگی هوا باید سایر پارامترها در کشور مورد بررسی قرار گیرد و مواردی که تأثیرگذاری‌شان روی آلودگی هوا بیشتر است، مورد توجه باشند. برخی 16 دستگاه و برخی هم 23 دستگاه را مرتبط با این موضوع می‌دانند و باید این دستگاه‌هاوظایف خود را به خوبی انجام دهند تا منجر به تعطیلی آموزش و پرورش نشود.

کد مطلب: ۱۳۴۱۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
در آموزش و پرورش همواره اصل اول، سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، احمد محمودزاده در برنامه «صبحی دیگر» شبکه آموزش اظهار کرد: خیلی ماجرای آلودگی هوا و تعطیلی مدارس ارتباط چندانی با هم ندارند چرا که مشاهدات حاکی از این است که تعطیلی مدارس تأثیری در بهتر شدن آلودگی هوا ندارد.

وی افزود: پرسش می‌شود که چرا مدارس در آلودگی هوا تعطیل می‌شوند؟ این تعطیلی به این دلیل نیست که مدرسه، آلودگی هوا تولید می‌کند بلکه تعطیلی از منظر آسیبی است که به دانش‌آموز وارد می‌شود؛ به عبارت دیگر، دانش‌آموزان به مدرسه نمی‌روند تا در معرض آلودگی قرار نگیرند.

محمودزاده با بیان اینکه در آموزش و پرورش هم اصل اول، سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان است، گفت: معتقدم در بحث آلوگی هوا باید سایر پارامترها در کشور مورد بررسی قرار گیرد و مواردی که تأثیرگذاری‌شان روی آلودگی هوا بیشتر است، مورد توجه باشند. برخی 16 دستگاه و برخی هم 23 دستگاه را مرتبط با این موضوع می‌دانند و باید این دستگاه‌هاوظایف خود را به خوبی انجام دهند تا منجر به تعطیلی آموزش و پرورش نشود.

محمودزاده با تأکید بر اینکه بحث آلودگی هوا به آموزش و پرورش ارتباطی ندارد و باید سایر دستگاه ورود کنند، افزود: انتظار داریم تصمیم‌گیران در استان‌ها، تعطیلی مدارس را در اولویت آخر تصمیم‌گیری‌‌شان قرار دهند؛ چرا که آموزش مجازی به کیفیت آموزش و پرورش لطمه می‌زند و در دوران کرونا شاهد فقر یادگیری بودیم و موضوعاتی چون افت کیفیت آموزشی و تارکین تحصیل و بازماندگان از تحصیل مطرح شد.

وی با بیان اینکه معتقدیم آموزش باید چهره به چهره باشد و در فضای حقیقی شکل بپذیرد، اضافه کرد: موضوع ترک تحصیل بیشتر در روستا، مناطق حاشیه شهرها و مناطق محروم بود چرا که بستر الکترونیک جواب نمی‌داد؛ کرونا، بحث آموزش همسالان و آموزش گروهی را مورد مخاطره قرار داد و بحث چاقی دانش‌آموزان مطرح شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش هم بر عدم تعطیلی تأکید دارد و نسبت به تعطیلات گلایه کرده است، افزود: دنبال این هستیم که در یک فضای مدیریت شده دانش‌آموزان در کلاس درس حضور داشته باشند؛ وقتی نمرات دانش‌آموزان را تجزیه و تحلیل می‌کنیم شاهدیم نمره دانش‌آموزان در ایام کرونا نسبت به ایام قبل از کرونا، دو سه نمره کمتر شد.

وی ادامه داد: استاندارد آموزشی در آموزش مجازی نیم ساعت تا یک ساعت است و بهتر است در قالب آموزش ترکیبی استفاده شود و وقتی این ساعت بیشتر می‌شود آسیب روانی و جسمی وارد می‌کند و برخی والدین هم نگران این اوضاع هستند.

وی با بیان اینکه آموزش در فضای حقیقی راحت‌تر از فضای مجازی است، ادامه داد: بخشی از شهریه مدرسه، حقوق معلمان است که در روز تعطیلی، آنها آموزش مجازی می‌دهند و باید حقوق این معلمان پرداخت شود اما اگر وجهی دریافت شده و خدمات ارائه نشده است، مدرسه باید هزینه را به والدین برگرداند؛ در سامانه مشارکت‌ها بخش درج اعتراضات پیش‌بینی شده است که قطعا این اعتراضات و شکایات بررسی می شوند و تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار