روند افزایشی قیمت خودروهای پرفروش ادامه دارد + جدول

تهران (پانا) - بررسی‌های پانا از تغییرات قیمتی خودرو در یک ماه گذشته حکایت از افزایش مداوم 1 تا 2 درصدی خودرو در ماه‌های اخیر دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
روند افزایشی قیمت خودروهای پرفروش ادامه دارد + جدول

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حکایت از افزایش قیمت‌ها در دهه اول بهمن‌ماه دارد. دراین میان ‌خودروهای پرفروشی چون رانا پلاس که در هفته اول دی‌ماه 440 میلیون تومان بود در مدت‌زمان یک ماه افزایش 25 میلیونی داشته و اکنون باقیمت 465 میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

خودروی تیبا صندوق‌دار پلاس که در هفته اول دی ماه 265 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد اکنون با افزایش 30 میلیون تومانی روبرو شده و با قیمت 295 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

همچنین تارا اتوماتیک با قیمت 735 میلیون تومان در هفته اول دی ماه معامله می‌شد در مدت زمان یک ماه با افزایش قیمت 50 میلیون تومانی روبرو شده است. این نوسانات قیمتی فقط مربوط به یک ماه گذشته نیست و بررسی‌های پانا از تغییر قیمت خودروهای داخلی در دور روز گذشته حکایت از افزایش 1 تا 2 درصدی دارد. این روند افزایشی به‌طور متناوب از یکی دوماه گذشته ادامه دارد به طوریکه گزارش پانا از قیمت خودروهای داخلی در هفته اول دی ماه نشان می‌دهد خودروهای پرکاربردی مانند رانا، دنا، تیبا، پراید و کوییک که متقاضیان آن عموماً قشر متوسط و دهک‌های پایین جامعه هستند، رشد قیمتی بیش از 1 درصد و حتی تا 3 درصد داشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

از دلایل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر می‌توان به نوسانات قیمت ارز اشاره کرد. جهش قیمتی دلار باعث شد تا سرمایه‌های مهم مردمی چون مسکن و خودرو روند افزایشی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار