رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد؛

پایان عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده خوی

در زلزله شب گذشته خوی ۲ نفر فوت کردند و ۳۰ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر از پایان عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت در زلزله شب گذشته خوی 2 نفر فوت کردند و 30 نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
پایان عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله‌زده خوی

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی اظهار کرد: تاکنون 70 روستا توسط امدادگران هلال احمر، ارزیابی و امدادرسانی شده است. در مناطق شهری متاثر از زلزله نیز در قالب اردوگاه‌ها، چادرهای هلال احمر برپا شده است. سعی شده اسکان اضطراری تا جایی که امکان دارد در قالب اردوگاه انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 15 اردوگاه اسکان اضطراری مستقر شده است و تعداد این اردگاه‌ها به 24 اردوگاه خواهد رسید.

وی افزود: همکاران ما در هلال احمر استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، کردستان، قزوین، زنجان و تهران به کمک آمده‌اند. به مقدار لازم اقلام کمکی و زیستی ارسال شده است.

کولیوند اضافه کرد: عملیات جستجو و نجات تمام شده است و کسی زیر آوار نداریم. اکنون بیشترین تمرکز بر روی اسکان اضطراری است با توجه به سردی هوا نیاز به پتوی بیشتر و وسایل گرمایشی است. همچنین به خاطر پس لرزه‌ها بیشترین مشکل و نگرانی ما حفظ گرمایش مردم زلزله‌زده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، 30 نفر از مصدومان در بیمارستان‌ها بستری هستند و مابقی ترخیص شده‌اند و دو نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

ساعت ۲۱:۴۴ شب گذشته هشتم بهمن‌ماه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر خوی را لرزاند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار