راه‌اندازی مرکز تغییرات اقلیمی‌با هدف پیشگیری و کاهش سوانح طبیعی

تهران (پانا)-رئیس جمعیت هلال احمر گفت کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال ظرف ۱۹ دقیقه و ۴۳ ثانیه، در یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال‌احمر و با هدف کمک به کاهش اثرات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی امروز انجام شد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی مرکز تغییرات اقلیمی‌با هدف پیشگیری و کاهش سوانح طبیعی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم پویش صد که با همکاری هلال احمر و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد گفت: جمعیت هلال احمر در حوادث و بلایا حضور دارد و در این وقایع مشغول امدادرسانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هلال احمر، مرکزی را به نام مرکز تغییرات اقلیمی راه اندازی کرده است، در تشریح دلیل راه اندازی این مرکز گفت: نشانه‌های تغییرات اقلیمی یعنی سیل، زلزله و آتش سوزی و خیلی از موارد دیگر را در کشور شاهد هستیم به همین دلیل باید اقدام به پیشگیری از وقوع این تغییرات اقلیمی‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: هلال احمر نباید فقط در هنگام وقوع حوادث ورود کند. بلکه باید در زمینه پیشگیری هم اقدام کند. به همین دلیل در حوزه تغییرات اقلیمی ورود کرده‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در جمعیت هلال احمر وجود دارد و میلیون‌ها داوطلبی که با جمعیت هلال احمر همکاری دارند، تصمیم به کاشت درخت برای مقابله با اثرات تغییرات اقلیمی‌کرده ایم.

کولیوند خاطرنشان کرد: ۹۳۰ هزار نفر جوان در جمعیت هلال احمر داوطلب هستند و با ما همکاری می‌کند. به همین دلیل مقرر شد برای پیشگیری از وقوع تغییرات اقلیمی در ۴۱۸ شهر توسط ۱۰ هزار داوطلب جوان، امروز ۱۰۰ هزار نهال بکاریم.

کولیوند با بیان اینکه این مسئله نشان دهنده این است که جوانان ما پای کارند و جهادگونه و شجاعانه و با امید به آینده در حال فعالیت هستند خاطرنشان کرد: درختکاری نشانه امید به آینده است. امروز در ظرف کمتر از ۲۰ دقیقه ۱۰۰ هزار اصله درخت توسط هلال احمر کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار