وزیر آموزش‌وپرورش در آیین گرامیداشت زنده‌یاد معلم مصلح استاد احمد صافی؛

پیشکسوتان و بازنشستگان ذخایر ارزشمند آموزش‌وپرورش هستند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش آیین گرامیداشت زنده‌یاد معلم مصلح استاد احمد صافی با بیان اینکه بخش بزرگی از فعالیت‌های استاد صافی در دوره پیشکسوتی و بازنشستگی انجام‌شده است، اظهار کرد پیشکسوتان و بازنشستگان ذخایر ارزشمند آموزش‌وپرورش هستند، لذا باید از تجربه‌های آنان در مدارس و کلاس‌های درس و به‌ویژه در انتقال به نو معلمان تلاش کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پیشکسوتان و بازنشستگان ذخایر ارزشمند آموزش‌وپرورش هستند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری در این آیین با اشاره به اینکه استاد صافی به معلمی عشق می‌ورزید، گفت: استاد صافی در طول عمر بابرکت خود معلمی را چند بار تکرار کرد و پس از نائل شدن به کسوت بازنشستگی، مجدداً در کسوت معلمی برای دانشجو معلمان وارد شد و توانست خدمات ارزشمندی داشته باشد.

وی ادامه داد: اوج دوره شکوفایی استاد صافی در همین دوره است که توانست تجارب خود را از حرفه معلمی و تجاربی که در سازمان آموزش‌وپرورش داشت را در اختیار نظام تربیت‌معلم قرار دهد و همچنین به رشته تحریر درآورد که کتاب‌های وی سر منشا آثار خیری برای نظام تعلیم و تربیت شد. برخی از کتاب‌های استاد در دانشگاه فرهنگیان برای دانشجو معلمان تدریس می‌شود و از تجارب مکتوب شده این استاد استفاده در حوزه تربیت‌معلم استفاده می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم بابیان این‌که استاد صافی نمونه‌ای از یک معلم سخت‌کوش و باپشتکار است که لحظه‌ای از آموزش دست برنداشت، اظهار کرد: معلمان پیشکسوت و بازنشسته ذخایر ارزشمندی از تجارب معلمی هستند، لذا باید از تجارب این معلمان در مدارس و کلاس‌های درس استفاده کرد و تلاش کرد تا این تجارب به شیوه استاد و شاگردی در مدارس و کلاس‌های درس به نومعلمان انتقال یابد.

وی در پایان با گرامیداشت مجدد یاد و خاطره این استاد گران‌قدر اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های استاد صافی از باقیات و صالحات است و استاد علاوه بر انجام فعالیت‌های داوطلبانه در نظام تعلیم و تربیت در حوزه خیرین مدرسه‌ساز نیز حضور داشتند و در آن حوزه نیز منشأ خیروبرکت بودند.

شایان‌ذکر است؛ احمد صافی متولد سال ۱۳۱۶ بود، در سال ۱۳۳۴ از دانشسرای مقدماتی گلپایگان دیپلم گرفت و بعد از پنج سال تدریس در شهرهای استان لرستان، در دانشسرای عالی تهران پذیرفته و در سال ۱۳۴۴ در رشته آموزش ابتدایی لیسانس گرفت، بعد از دو سال در رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه تربیت‌معلم قبول شد و در سال ۱۳۴۸ به‌عنوان دانشجوی ممتاز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید.

بخشی از سوابق تربیتی و آموزشی به شرح زیر است: سابقه ۵۹ سال تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها، چهره ماندگار معلمی کشور در سال ۱۳۸۸، دبیر کلی شورای عالی آموزش‌وپرورش ۱۳۶۰-۱۳۵۸، معاون آموزشی وزیر ۱۳۶۴-۱۳۶۳، مؤلف ۳۵ کتاب در حوزه خانواده، تربیت و مدیریت و مشاوره، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مسئول کانون بازنشستگان آموزش‌وپرورش است.

حاصل این دوره طولانی معلمی، علاوه بر تربیت صدها معلم و دانشجو، نگارش تعداد سی‌ویک کتاب عناوینی نظیر سازمان و قوانین آموزش‌وپرورش ایران، مسائل آموزش‌وپرورش ایران، راهنمایی و مشاوره و ...، نگارش قریب ۱۰۰ مقاله، اجرا و یا نظارت بر بیش از ۵۰ طرح تحقیقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار